دوشنبه 7 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

اطلاعیه کانون نویسندگان ایران (در تبعید) در سوگ فرامرز سلیمانی


فرامرز سلیمانی

هم میهنان عزیز!

کانون نویسندگان ایران درتبعید از دست دادن یکی از صمیمی ترین یاران خود را به سوگ می نشیند. دکتر فرامرز سلیمانی شاعر، منتقد ادبی، مترجم و روزنامه نگاربرجسته میهنمان ۴ دی ماه سال ۱۳۹۴ /۲۵ دسامبرسال۲۰۱۵، در نئواورلئان امریکا در گذشت. از فرامرز سلیمانی آثار فراوانی منتشر شده است، برخی از این آثار عبارتند از:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شعر: دفترهای شعر خط ها و نقطه ها( سال ۱۳۶۰)، خموشانه (سال ۱۳۶۰)، سرودهای آبی، آوازهای ایرانی (سال ۱۳۶۸)، رویائی ها (سال ۱۳۶۸)، دریا به لهجه نیما می خواند (فارسی و انگلیسی)، شب رویائی ها( ۱۳۸۰)، سبز و سفید و سرخ (۱۳۷۸)، شبانه های باغ سنگی (فارسی و انگلیسی ۱۳۷۸).
پژوهش: "شعر، شهادت است" (سال ۱۳۵۸)، نقد و گزینش شعرهای منوچهر نیستانی (۱۳۶۹)، بارورتر از بهار: نقد و بررسی شعر زنان ایران (۱۳۷۰)، نقد و معرفی نقاشی های محمد صدیق.

ترجمه: دگردیسی شاعر از هرمان هسه، بلندی های ماچوپیچو، عاشقانه ها،اسپانیا در قلب ما، سرود اعتراض از پابلو نرودا.

فرامرز سلیمانی مسؤلیت انتشار چندین مجله ادبی و اجتماعی از جمله مجله ی دنیای سخن و جُنگ ادبی موج ( به زبان های فارسی و انگلیسی) را به عهده داشت. وی از مسؤلان و فعالان چندین گروه ادبی (گروه سه شنبه) و انجمن ها و تشکل های فرهنگی، هنری و پزشکی در ایران و امریکا بود.

کانون نویسندگان ایران در تبعید با اندوه فراوان ضایعه در گذشت عضو گرانمایه اش فرامرز سلیمانی را به خانواده وی، و به فرهنگ دوستان و فرهنگ ورزان میهنمان تسلیت می گوید.

هیات دبیران کانون نویسندگان ایران(در تبعید)
۵ دی ماه ۱۳۹۴/ ۲۶ دسامبر ۲۰۱۵


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016