یکشنبه 25 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

تحصیل ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی در آمریکا

ایلنا: معاون آموزشی وزارت بهداشت از تحصیل ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی در آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باقر لاریجانی؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت در مراسم تقدیر از نفرات بر‌تر کنکور سراسری ۱۳۹۴ اظهار داشت: در حوزه پزشکی دو برابر حوزه‌های دیگر داوطلب داریم که این توفیقی برای حوزه پزشکی است و ما تلاش می‌کنیم که جواب داوطلبان را به خوبی بدهیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ هزار دانشجو در حوزه پزشکی تحصیل می‌کنند، افزود: ظرفیت آموزش عالی بعد از انقلاب بیش از ۳۰ برابر توسعه پیدا کرده و امید جوانان ما به تحصیل بیشتر شده به طوری که در گذشته امید به تحصیل در بین جوانان ۸ سال و امروز به ۱۴ سال افزایش پیدا کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ عربستان ۵۴ هزار دانش‌آموخته خود را به خارج از کشور فرستاد و در فرستادن دانشجو به خارج از کشور ایران جزو کشورهایی است که تعداد زیادی از دانش‌آموختگان خود را به خارج می‌فرستد که بعضا برخی از دانشجویان پزشکی به دانشگاه‌هایی می‌روند که شرایط و امکانات خوبی ندارند و هنگام برگشت با چالش‌هایی در داخل ایران مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی در کشور آمریکا در حال تحصیل هستند، گفت: درخواست برای تحصیل در مقاطع آموزش عالی در کشور فراوان است و تعدادی از داوطلبان برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و چنانچه به آمار دانش‌آموختگان در خارج از کشور توجه کنیم، متوجه می‌شویم که وضعیت پزشکی مطلوب نیست و کشور با مشکل روبه‌رو است..

لاریجانی اضافه کرد: باید تلاش کنیم با توجه به استعدادهای خوبی که در کشور داریم قدرت این سرمایه را بدانیم. گسترش تعاملات خارجی بین دانشگاه‌ها می‌تواند برگشت دانشجویان ما را تضمین کند و یا حتی‌الامکان اینکه دانشجویان ما در خارج با چالش‌های کمتری مواجه شوند.

وی با بیان اینکه امیدوارم با افزایش زیرساخت‌ها در دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان خارجی سامان‌دهی بهتری داشته‌باشیم، گفت: ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی استعدادهای درخشانی داریم که به عنوان آینده‌سازان ما محسوب می‌شوند و کمیته نخبگان در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شده و امیدوارم با افزایش تحرکات علمی بتوانیم خدمات بهتری به دانشجویان ارائه دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه وزارت بهداشت در دورانی که تحریم ‌ها را سپری می‌کنیم برنامه روشنی برای آموزش پزشکی در دست دارد، اظهار داشت: دانشگاه‌های مدرن ما که دارای شبکه توسعه علمی هستند باید برای حل مشکلات جامعه گام بردارند و همچنین مسائل مربوط به حوزه سلامت را حل کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016