یکشنبه 2 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

شدت گرد و خاک در خوزستان ۶۶ برابر حد مجاز

785451.jpg
غلظت گرد و غبار در خوزستان به ۶۶ برابر حد مجاز رسید و شهرهای خوزستان به رنگ خاکستری درآمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گرد و غباری که امروز در شهرهای مختلف استان خوزستان آغاز شد، لحظه به لحظه در حال افزایش است به گونه ای که تا ساعت ۱۳ امروز به ۶۶ برابر حد مجاز رسید.

محیط زیست خوزستان در این خصوص اعلام کرد: در ساعت ۱۳ امروز میزان گرد وغبار در اهواز به ۹ هزار و ۹۷۷ میکروگرم بر مترمکعب رسید. در این زمان شدت گرد و غبار در سوسنگرد چهار هزار و ۳۲۵ میکروگرم بر مترمکعب، ماهشهر ۴۳۵ میکرگرم برمترمکعب، بهبهان ۲۴۲ میکروگرم بر مترمکعب و دزفول ۳۲۰ میکروگرم برمترمکعب است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


میزان گرد و خاک بر اساس استاندارهای رایج ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب است

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: پیرو اخطاریه ای که شب گذشته به مسئولان استان اعلام کردیم، پیش بینی شده بود از ساعت ۱۰ صبح به بعد امروز با آغاز وزش بادهای نسبتا شدید بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر و فعال شدن برخی چشمه های گرد و خاک، شاهد بروز گرد و غبار خواهیم بود.

کوروش بهادری افزود: در حال حاضر میزان دید در شهر اهواز به ۴۰۰ متر رسیده و فعالیت فرودگاه بین المللی اهواز متوقف شده است. پیش بینی می شود میزان گرد و غبار به بالای سه هزار میکروگرم برسد و این وضعیت تا بعدازظهر امروز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مدل های هواشناسی نشان می دهد که روز دوشنبه هم گرد و غبار را دوباره در استان شاهد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: پیش بینی می شود با ورود سامانه بارشی از روز سه شنبه به استان شاهد بارش های پراکنده در نقاط مختلف خوزستان باشیم.

هاشم بالدی در گفتگو با خبرنگار مهر خبر داد: با توجه به میزان گرد و غبار تمامی مدارس شهرستان های اهواز، حمیدیه، کارون، باوی، آبادان، خرمشهر، رامشیر، شادگان و بستان در مقاطع مختلف و نوبت بعداز ظهر تعطیل است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016