شنبه 14 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

مشاور وزیر بهداشت: کیارستمی به سرطان دستگاه گوارش مبتلاست

رادیو زمانه ـ عباس زارع‌نژاد، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، بیماری عباس کیارستمی را سرطان دستگاه گوارش اعلام کرد و گفت او به لحاظ جسمی در شرایط سختی قرار دارد.

عباس زارع‌نژاد روز شنبه ۱۴ فروردین به‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «عباس کیارستمی از سرطان دستگاه گوارش رنج می‌برد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او افزود: «به دستور وزیر بهداشت، تیمی از اساتید مجرب به سرپرستی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، مسئول رسیدگی به درمان وی شدند.»

زارع‌نژاد با بیان این‌که کیارستمی «به لحاظ جسمی در شرایط سختی است»، گفت امکان انتقال این فیلمساز به یک مرکز درمانی دیگر وجود ندارد و در مرکزی که هم‌اکنون به‌سر می‌برد تمام اقدامات درمانی لازم فراهم است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

روز گذشته، جمعه ۱۳ فروردین، رضا میرکریمی، مدیرعامل خانه سینما که برای عیادت عباس کیارستمی به بیمارستان رفته بود شایعه سرطان او را رد کرده و گفته بود: «خوشبختانه علائم بهبودی حاصل شده و عباس کیارستمی در حال عبور از شرایط بحران است».

در روزهای گذشته درباره وضعیت سلامت عباس کیارستمی خبرهای ضدونقیضی منتشر شده بود. برخی خبرگزاری‌ها پیش از سخنان رضا میرکریمی از ابتلای کیارستمی به سرطان روده و به اغما رفتن او در اثر خونریزی خبر داده بودند.

عباس کیارستمی با فیلم «طعم گیلاس» در سال ۱۹۹۷ نخل طلای جشنواره فیلم کن را به دست آورد. از او به عنوان شناخته‌شده‌ترین چهره سینمای ایران در جهان یاد می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016