سه شنبه 14 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

وزیر ارشاد: درهای نمایشگاه به روی هرکتابی باز نیست

خبرگزاری مهر ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست که کتاب‌های وارد شده به کشور تحت نظارت قرار نگیرند بلکه همیشه همواره نظارت‌های چند لایه‌ای در این بخش وجود داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت در آئین افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در محل شهر آفتاب برگزار شد، این نمایشگاه را بزرگترین بنیاد فرهنگی کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد: امسال هم پربارتر از همیشه، ارزش های ماندگاری از خود به جای بگذارد.

وی مهمترین تغییر مربوط به نمایشگاه کتاب تهران را در سال جاری، جابجایی مکانی آن خواند و گفت: انتقال محل نمایشگاه از مصلی به شهر آفتاب به لحاظ اجرایی کار بسیار دشواری بود که خوشبختانه با اهتمام شهردار تهران و همکاران ایشان و همچنین همراهی همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سرانجام رسید.

وی با اشاره به قولی که شهردار تهران در اختتامیه نمایشگاه قبلی کتاب تهران برای محیاسازی مکانی مناسب جهت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به او داده بود، گفت: آقای قالیباف الان به عهدشان وفا کرده اند، البته هر کار نو و تازه ای ایرادهایی هم به همراه خواهد داشت که امیدواریم با همکاری همدیگر آنها را برطرف کنیم.

جنتی با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه بیست و نهم کتاب تهران، تداوم اجرای سیاست واسپاری امور نمایشگاه به تشکل‌های نشر و صنوف را از جمله آنها برشمرد و گفت: در کنار آن، فضاهای فرهنگی و ارزشی نمایشگاه و همچنین بعد علمی آن تقویت و در عین حال فعالیتهای غیر ضرور و غیر مرتبط کاهش یافته است.

جنتی همچنین از ساماندهی تخصیص یارانه به استفاده کنندگان از نمایشگاه کتاب امسال در دوره بیست و نهم خبر داد و گفت: این یارانه ها به گونه ای تخصیص یافته است که همه اقشار جامعه از آن بهره مند شوند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران، ۲۴۰ ناشر داخلی و ۳۰۰ ناشر و توزیع کننده کتابهای داخلی و خارجی در حدود ۲۵۰۰ غرفه حضور دارند.

جنتی در ادامه در خصوص نظارت بر عرضه کتابهای خارجی در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست که کتابهای وارد شده به کشور تحت نظارت قرار نگیرند و درهای نمایشگاه به روی هر کتابی باز باشد. همواره نظارت های چند لایه ای وجود داشته و رویکرد وزارت ارشاد هم عرضه کتابهای استاندارد و با کیفیت و علمی است.

جنتی با تاکید بر اینکه در طول سالیانه گذشته کلیدی ترین بخش نمایشگاه کتاب تهران بخش بین الملل آن بوده است، گفت: عرضه کتابهای خارجی در نمایشگاه کتاب تهران ضرورت دارد و حمایت از این بخش ضروری است. اساساً جایگاه نمایشگاه کتاب تهران تا اندازه زیادی مرهون بخش بین الملل آن است.

همچنین به گفته جنتی در بخش بین الملل نمایشگاه بیست و نهم بیش از ۱۶۰ هزار عنوان کتاب شامل حدود ۴۲ هزار کتاب عربی و ۱۱۸ هزار عنوان کتاب به زبان های انگلیسی، فرانسوی، روسی و... که در سه سال اخیر منتشر شده اند، عرضه شده است.

جنتی در پایان سخنانش با اشاره به حضور روسیه به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه امسال کتاب تهران، از حضور ایتالیا به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه سی ام در سال ۱۳۹۶ خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب تهران موتور محرکه صنعت چاپ و نشر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016