پنجشنبه 16 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

جزئیات حادثه درگیری والدین یک دانش آموز با مدیران دبستان معراج اهواز

اهواز- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان جزئیاتی از برخورد والدین یک دانش آموز اهوازی با مدیران دبستان دخترانه معراج در شهرستان اهواز اعلام کرد.

محمد تقی‌زاده روز پنجشنبه در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حادثه برخورد فیزیکی والدین یک دانش آموز با مدیران این مدرسه که هفته گذشته رخ داد یک حادثه معمولی بوده که برخی رسانه‌ها بیش از حد آن را بزرگ کردند.

وی اضافه کرد: هفته گذشته دو دانش آموز دختر دبستان معراج اهواز در بیرون از مدرسه با هم درگیر لفظی پیدا کردند که یکی از آنان موضوع درگیری را به یکی از معلمان مدرسه گزارش می‌دهد.

وی گفت: معلم یاد شده در این زمینه به دانش آموز خاطی تذکراتی را داده که موضوع از طرف دانش آموز به خانواده منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: روز بعد از ماجرا مادر، عمه و شوهر عمه دانش آموز یاد شده به مدرسه مراجعه کرده و خواستار معرفی دانش آموزی شدند که با فرزند آنان مشاجره لفظی داشته است که مدیران دبستان از این کار امتناع می‌کنند.

تقی‌زاده گفت: پس از پافشاری مدیران مدرسه برای معرفی نکردن دانش آموز به آنان مادر و عمه دانش آموز با مدیران دبستان معراج درگیر می‌شوند و دو معلم و معاون دبستان از سوی این مادر و عمه دانش آموز مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان افزود: بلافاصله موضوع از سوی آموزش و پرورش در محاکم قضائی اهواز پیگیری و با دستور مقام قضائی دو فرد خاطی (مادر و عمه دانش آموز) دستگیر و بازداشت می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: دو فرد یاد شده به دلیل زن بودن با قید وثیقه آزاد شده ولی موضوع پرونده قضائی آنان به قوت خود باقی است و بزودی رای قضائی آن نیز صادر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با انتقاد از برخی بزرگ نمائی‌ها در این خصوص گفت: این موارد در تمام کشور اتفاق می‌افتد و در مواردی در سالهای قبل و در استانهای دیگری غیر از خوزستان حتی معلمان فداکاری هم کشته شده‌اند ولی به اندازه این موضوع بزرگ نمائی نشد ه‌اند.

وی گفت: والدین دانش آموزان باید قدردان زحمات معلمان باشند زیرا معلمان هستند که آینده جامعه را با تربیت فرزندان آنان رقم می‌زنند و اینگونه برخورد‌ها ممکن است در انگیزه معلمان برای تربیت نسلهای آینده تاثیر منفی بگذارد.

وی در پایان گفت: از رسانه‌ای که این موضوع را بزرگ نمائی کرده است بزودی در محاکم قضائی شکایت خواهیم کرد.

دبستان دولتی معراج با ۳۹۷ نفر دانش آموز در منطقه چهارم اهواز واقع شده است.

***

رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز: ماجرای مدرسه معراج اهواز، کشف حجاب نبود

دعوا و درگیری اولیای دانش آموز مدرسه ابتدایی دخترانه معراج اهواز، برای کشف حجاب و یا تذکر به رعایت حجاب نبوده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز در گفتگو با مهر اظهار کرد: ‌ ۱۰ اردیبهشت ماه یکی از دانش آموزان دختر مدرسه ابتدایی معراج این ناحیه از سوی مدرسه مورد تذکر انضباطی قرار می‌گیرد. این مسائل انضباطی و تذکرات ارائه شده نیز کاملا قانونی و در چارچوب حیطه اختیارات صورت گرفته است.

فاضل خمیسی با تأکید بر اینکه هیچ گونه تنبیهی برای دانش آموز در کار نبوده افزود: آموزش انضباطی در کنار فراگیری تعلیم و تربیت یک امر ضروری است.

وی تصریح کرد: ‌ فردای روزی که دانش آموز مورد تذکر قرار می‌گیرد، مادر، خاله و شوهرخاله آن دانش آموز به مدرسه مراجعه کرده و با معلم ورزش آن مدرسه درگیر می‌شوند. در این درگیری مدیر نیز برای ختم به خیر شدن ماجرا وساطت می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز ادامه داد: روز سوم نیز آموزش و پرورش علیه سه نفری که باعث برهم زدن نظم مدرسه شده و به پرسنل مدرسه بی‌احترامی کرده‌اند، شکایتی تنظیم می‌کند. هر سه نفر به دادگاه احضار شده که تنها مادر دانش آموز در دادگاه حاضر می‌شود.

خمیسی بیان کرد: ‌ برای خاله و شوهر خاله دانش آموز قرار تعقیب صادر شده و مادر وی نیز در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد شده است.

وی گفت: آموزش و پرورش از معلم ورزش و سایر پرسنل مدرسه دلجویی کرده و حمایت قضایی را فردای‌‌ همان روز ماجرا پیگیری کرده است. شایعاتی مبنی بر حمایت نکردن آموزش و پرورش در فضای مجازی پخش شده که اصلا صحت نداشته و تکذیب می‌شود. واقعا از این شایعه پراکنی‌های فضای مجازی گلایه دارم و امیدوارم مردم منبع کسب اطلاعات و اخبار را سایت‌های معتبر خبری قرار بدهند.

***

تکمیلی یک

ماجرای حمله به مدرسه و ضرب‌وشتم دبیر زن

اولیای یک دانش‌آموز در شهر اهواز با حمله به مدرسه‌ای دخترانه اقدام به ضرب و شتم معلم کردند.

به گزارش تسنیم، صبح امروز ۱۵ ارديبهشت خبری مبنی بر حمله اولیای یک دانش‌آموز به مدرسه‌ای دخترانه در اهواز و ضرب و شتم معلم منتشر شد.

برای پیگیری جزئیات بیشتر این ماجرا با آموزش و پرورش استان خوزستان تماس گرفتیم.

بیژن ایروانی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان درخصوص حادثه رخ‌داده در یکی از مدارس دخترانه اهواز می‌گوید: چند روز گذشته در یکی از مدارس دخترانه شهر اهواز بین دبیر ورزش و یکی از دانش‌آموزان اختلافی پیش آمد.

وی در پاسخ به این پرسش که اختلاف پیش‌آمده چه بود و آیا معلم اقدام به ضرب و شتم دانش‌آموز کرده است، گفت: این‌گونه نیست. این اختلاف و مشکلات بین معلم و دانش‌آموز بسیار رخ می‌دهد، اما پس از این ماجرا، خانواده دانش‌آموز (مادر و خاله) به مدرسه مراجعه کرده و اقدام به ضرب و شتم و خفه کردن معلم می‌کنند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که در خبر‌ها آمده که اولیای مرد اقدام به ضرب و شتم معلم کرده‌اند، عنوان کرد: ‌ پدر دانش‌آموز نیز به مدرسه آمده بود، اما مادر او اقدام به ضرب و شتم معلم کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش «مقنعه معلم نیز از سر او کشیده شده یعنی کشف حجابی نیز صورت گرفته است؟» ادامه داد: ‌ آن‌گونه که معلم به رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز گفته، این اتفاق رخ نداده است، اما برخی از همکاران او می‌گویند که علاوه بر کتک زدن معلم، مقنعه و حجاب او را نیز کشیده‌اند.

ایروانی با بیان «هم‌اکنون این موضوع دارای اهمیت است که چگونه خانواده یک دانش‌‌آموز می‌توانند به مدرسه حمله کنند و معلم را مورد ضرب و شتم قرار دهد»، گفت: پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده است و اولیای دانش‌آموز بازداشت شدند، اما به‌دلیل آنکه زن بودند قاضی با قرار وثیقه حکم آزادی آن‌ها را صادر کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ‌ حال معلم مساعد است و هم‌اکنون وی در مدرسه حضور دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016