پنجشنبه 16 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

دی‌کاپریو در اینستاگرام از وضعیت دریاچه ارومیه ابراز نگرانی کرد

به گزارش بی‌بی‌سی٬ لئوناردو دی‌کاپریو، ستاره هالیوود و فعال محیط زیست، در اینستاگرام خود عکسی از دریاچه ارومیه را بازنشر کرده و درباره وضعیت این دریاچه ابراز نگرانی کرده است.

این عکس که عکاس آن سولماز دریانی است، اسکله‌ای را در بخش خشک‌شده دریاچه نشان می‌دهد.
Screen Shot 2016-05-05 at 8.36.21 AM.png
در توضیح عکس در حساب اینستاگرام آقای دی‌کاپریو گفته شده است که دریاچه ارومیه که زمانی بزرگ‌ترین دریاچه نمک خاورمیانه بود، تنها پنج درصد از آبی را که دو دهه پیش داشت حفظ کرده است.

دلیل این وضعیت تغییرات آب و هوایی، ساخت سد و کاهش بارش عنوان شده است.
ده‌ها هزار کاربر اینستاگرام این عکس را پسندیده‌اند و هزاران کاربر که بسیاری از آنها ایرانی هستند در بخش نظرات از توجه دی‌کاپریو به دریاچه ارومیه ابراز خشنودی کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دریاچه ارومیه دومین دریاچه بزرگ آب شور جهان است و وضعیت آن در سال‌های گذشته به عنوان شاخص‌ترین نمونه تاثیر تغییرات اقلیمی بر محیط زیست در ایران مطرح بوده است.

فعالان محیط زیست از سال‌ها پیش به سیاست‌های دولتی در قبال این دریاچه اعتراض داشته‌اند و ساخت جاده روی دریاچه و استفاده بیش از حد از منابع آبی را دلیل خشک شدن آن می‌دانند.

دولت ایران می‌گوید سیاست‌های محیط زیستی در سال‌های اخیر باعث بهبود وضعیت دریاچه شده است.

یک موسسه تحقیقاتی به تازگی نتیجه پژوهشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد با فرض تغییرات اقلیمی شدید یا حتی متوسط، برنامه‌های فعلی برای احیای دریاچه ارومیه کافی نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016