چهارشنبه 12 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

جایزه بهترین بازیگر کن: برای شهاب حسینی یا امام زمان؟


شهاب حسینی

رادیو زمانه ـ شهاب حسینی، یکی از بازیگران فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کن را پس از بازگشت به ایران به امام زمان تقدیم کرد. مردم در شبکه‌های اجتماعی به این رویداد واکنش نشان داده‌اند.

نشست خبری فیلم «فروشنده» که در جشنواره فیلم کن درخشش داشت مصادف شده بود با نیمه‌شعبان. شهاب حسینی از این مناسبت استفاده کرد و گفت به این دلیل که در روز تولد امام زمان جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم کن را به دست آورده، این «هدیه ناقابل» را به امام زمان تقدیم می‌کند. در جشنواره فیلم کن اما شهاب حسینی این جایزه را به مردم ایران تقدیم کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه فیگارو این خبر را در چند سطر بازتاب داد و نوشت که شهاب حسینی جایزه کن را به «امام پنهان» تقدیم کرده است. خبر فیگارو در رسانه‌های داخلی به طور زنجیره‌ای پوشش داده شد و حساسیت مردم را بیشتر برانگیخت.

مردم به شکل‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داده‌اند.

کاربری با لحن طنزآمیزی خود را به جای امام زمان در چاه جمکران می‌‌پندارد و می‌نویسد: «سلام شهاب جان. آقا دستت طلا. نخلت طلا. به جان خودم همینطوری بی‌کار واسه خودم ته چاه نشسته بودم داشتم با مواضع هسته‌ای‌ام یه قل دوقل بازی می‌کردم که این جایزه “کن” تو افتاد پائین.»

کاربر دیگری تغییر رویه شهاب حسینی از کن تا تهران را به فرصت‌طلبی تعبیر کرد و نوشت: «چه چیزی باعث شد که شهاب حسینی در قلب و خلوت خودش، جایزه‌اش را به امام غایب تقدیم نکرد؟»

کاربری نوشته است: «به آقای شهاب حسینی به خاطر جایزه کن تبریک عرض کردم، گویا باید تبریک را پس بگیرم و به امام زمان تقدیم کنم.»

برخی در این میان جایزه کن را به چالش کشیده‌اند. برای مثال کاربری نوشته است: «ایشون اول فکر کرد جایزه قابل‌ داره این بود که به مردم بخشید، بعد دید نه بابا از قرار قابلی نداره اینه که بخشیدش به امام زمان تا مثل بقیه دستش به عبای سید علی برسه.»

شهاب حسینی در مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» در نقش عباس بابایی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در زمان جنگ ظاهر شده بود و به خاطر بازی در این مجموعه تلویزیونی در حضور آیت‌الله علی خامنه‌ای سخنرانی کرده بود. اشاره کاربر فوق به این سخنرانی‌ست.

ظاهراً اهدای جایزه کن به امام زمان، برخی باورها و قداست‌ها را هم به چالش کشیده است. برای مثال یکی از کاربران ایرانی نوشته است: «از شما چه پنهان، این جایزه به درد همان میتی میخوره! کسی‌ که ۱۴۰۰ سال ته چاه فیلم بازی کرده، اسکار هم براش کمه!»

یکی از کاربران طناز در همین زمینه نوشته است: «فراموش نکنیم که غذای امامان ما خرما بوده. انشالا این “نخل” بتواند خرماهای خوبی برایشان به بار بیاورد.»

برخی کاربران هم در این میان از شهاب حسینی دفاع کرده‌اند و حق او دانسته‌اند که جایزه‌اش را به هر کس که دوست دارد تقدیم کند. برای مثال یک خانم ایرانی نوشته است: «شما قلبتون رو به هزار نفر می‌دین، بعد شهاب حسینی نمی‌تونه جایزه خودش رو هم به مردم بده، هم به امام زمان؟»

شهاب حسینی در لواسان کافه‌ای هم به راه انداخته به نام کافه هنر که زیر نظر همسرش، پریچهر قنبری اداره می‌شود. این کافه که یک بار به خاطر «تخلفات» پلمب شده بود، اکنون در پرتوی موفقیت این بازیگر ایرانی در سریال پربیینده «شهرزاد» و در جشنواره فیلم کن رونق گرفته است. شهاب حسینی سال گذشته خیریه‌ای هم تأسیس کرد که وظیفه آن کمک به هنرمندان بی‌بضاعت است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016