دوشنبه 17 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

مجوز اکران مجدد برای فیلم ۵۰ کیلو آلبالو صادر نشد


فیلم سینمایی ۵۰ کیلو آلبالو

اکران فیلم سینمایی ۵۰ کیلو آلبالو در ایران متوقف شد. حبیب ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی ایران گفته که مجوز اکران مجدد برای فیلم ۵۰ کیلو آلبالو صادر نشده است.

به گفته ایل‌بیگی نمایش این فیلم در تهران تمام شده و با ادامه نمایش آن هم موافقت نشده است. او گفته که معاونت ارزشیابی سازمان سینمایی ایران ابلاغ کرده که فیلم هر کجای دیگری که نمایش دارد باید نمایش آن متوقف شده و فیلم از سینماها جمع‌آوری شود.

به گزارش ایلنا، شورای صنفی نمایش موافقت کرده بود فیلم‌هایی پرفروش اکران نورزی با گرفتن دوباره مجوز می‌توانند در سینماها و خارج از سانس موظف اکران شوند. بر همین اساس فیلم‌هایی همچون بادیگارد، ابد و یک روز و من سالوادرو نیستم از این امکان استفاده کردند اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فیلم پنجاه کیلو آلبالو مجوز نداده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» ششمین ساخته مانی حقیقی، از ۲۶ اسفندماه سال گذشته به روی پرده سینماها رفت.

در این فیلم بازیگران مطرح سینمای ایران که بیشتر آن‌ها در عرصه سینمای کمدی ایفای نقش می‌کنند بازی دارند. از جمله فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، افسانه بایگان، سروش صحت، سیامک انصارى، على صادقى و بهنوش بختیارى.

برخی از مراجع تقلید و همچنین علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران از محتوای این فیلم اعلام نارضایتی کرده بودند و حالا به دنبال آن مجوز نمایش این فیلم صادر نشده است.

وزیر ارشاد ایران علی جنتی در دیدار با ناصر مکارم شیرازی، در قم صدور پروانه ساخت و نمایش این فیام را اشتباه خوانده بود و گفته بود: «فیلم ۵۰ کیلو آلبالو به هیچ عنوان مناسب نبود و اگر از چگونگی این فیلم اطلاع داشتم، اجازه ساخت و اکران به آن نمی دادم.»

به اعتقاد علی جنتی، این فیلم فروپاشی و سقوط خانواده را ترویج می‌کند و با آرایش نامناسبِ بازیگران الگوی نامناسبی را ارائه می‌دهد.

او این مخالفت را مخالفت شخصی و بی‌ارتباط به رسانه‌های خاص دانسته بود.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد، روز گذشته دوشنبه ۳ خرداد، در نشست خبری خود گفت سخنان جنتی «به این معنی نیست که مسئله اکران فیلم در شورای نظارت و اکران طرح نشده است، چرا که حتماً این فیلم‌ها فرایند قانونی را برای نمایش عمومی طی کردند اما مطلب ایشان مبنی بر این بود که برخی ملاحظات، صورت نگرفته است.»

او با تأکید بر سخن وزیر ارشاد گفت در این فیلم «برخی ضوابط رعایت نشده و این فیلم برای پخش در شبکه خانگی اصلاح می‌شود.»

پس از ان مانی حقیقی، کارگردان فیلم نامه سرگشاده‌ای به وزیر ارشاد نوشت و تاکید کرد که فیلم تا پیش از آغاز فیلمبرداری سه بار از وزارت ارشاد پروانه ساخت گرفته؛ فیلمنامه آن ١۴ اصلاحیه داشته، دوبار توسط شورای پروانه نمایش بازبینی شده و ١٧ اصلاحیه بر آن اعمال شده است.

امانی حقیقی مسابل مربوط به تولید و اکران فیلم خود را نشانه‌ای از وضعیت مدیریت فرهنگی کشور دانسته بود و از وزیر ارشاد خواسته بود کار را به کاردان بسپارد.

هفته پیش هم مصطفی شایسته، تهیه کننده این فیلم به دادگاه فراخوانده شد. دلیل این احضار پخش تیزر تبلیغاتی آن از شبکه جم بود.

دادگاه به او اخطار داده که اگراین تخلف تکرار شود، یک‌ سال از دریافت پروانه ساخت محروم خواهند شد.

۲۸ اردیبهشت‌ سال گذشته بخشنامه‌ای به کلیه دفاتر تهیه و پخش فیلم سینمایی ابلاغ شده بود که به موجب آن پخش پیش‌پرده‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان غیرقانونی است.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفته بود هنرمندانی که آثارشان مجوز دستگاه فرهنگی کشور را دارد، حق تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای را ندارند و اگر برخلاف آن عمل کنند با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016