شنبه 6 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

ورود تشکیلاتیِ زنان روزنامه‌نگار به انتخابات

اولین مجمع عمومی انجمن «راز» موسسه «رسانه، اندیشه و زن» روز پنجشنبه (۴ شهریورماه) بعد از دو سال برگزار و اعضای جدید هیئت مدیره انتخاب شدند.

نفیسه زارع‌کهن، عضو هیئت مدیره انجمن راز در گفتگو با خبرنگار ایلنا، تشریح کرد: خانم‌ها عذرا فراهانی، سارا خرمن‌بیز، بدرالسادات مفیدی، صدیقه ببران و نفیسه زارع‌کهن اعضای اصلی، مهزاد صفاری‌نیا و خانم جمالی اعضای علی‌البدل هیئت مدیره جدید موسسه راز را تشکیل می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زارع‌کهن ادامه داد: همچنین خانم اعظم هاشمی و سارا افتخاری به ترتیب اعضای اصلی و علی‌البدل موسسه را در دور جدید تشکیل می‌دهند. رئیس هیئت مدیره در نخستین جلسه توسط اعضا انتخاب خواهد شد.

او با اشاره به اینکه موسسه راز مخفف «رسانه، اندیشه و زن» است، گفت: این موسسه حدود دو سال است که شکل گرفته. هیئت مدیره سابق از روزنامه‌نگاران زن باسابقه و زنان فعال بودند. راز، پیگیری مطالبات زنان و توانمندسازی آنان را در دستور کار دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن «رسانه، اندیشه و زن» گفت: راز قصد دارد با توجه به نقش رسانه به عنوان رکن مهم در دموکراسی و مهمترین ابزار اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، مسایل زنان را از طریق آن پیگیری کند. این موسسه نه یک نهاد صنفی که یک موسسه اجتماعی با هدف برقراری پیوند میان زنان روزنامه‌نگار و زنان فعال اجتماعی است. برون‌داد راز، برانگیختن حساسیت‌ها و ایجاد دغدغه‌مندی رسانه‌ها نسبت به مشکلات و مسایل زنان و درنتیجه تقویت کارکرد آگاهی‌بخشی‌ آنان در این حوزه است.

زارع‌کهن خاطرنشان کرد: این موسسه به‌طور مشخص هدف سیاسی دنبال نمی‌کند. بیشتر حول محور زنان و توانمندسازی آنان می‌چرخد. ضمن اینکه سیاست را هم در دستور کار قرار دارد. در انتخابات مجلس، موضوعاتی مانند زمینه‌سازی برای حضور زنان فرهیخته و توانا را در دستور کار داشت و همچنین افزایش حضور زنان در مجلس را دنبال می‌کرد اما مشخصا کار سیاسی نمی‌کند.

او یادآور شد: این موسسه پیش از این نشست‌هایی در ضرورت گفتگو و نقش آن در حل مسائل زنان، نشستی با موضوع تجارب تاریخی و نگاه تطبیقی به مساله زن و نشست‌هایی در مورد رسانه و زن برگزار کرده است.

زارع‌کهن تصریح کرد: موسسه راز دارای کمیته‌های تخصصی حقوقی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که دبیران هریک از آنها به تناسب هویتشان فعالیت‌هایی را انجام داده و اقداماتی را نیز در دستور کار دارند.

او با اشاره به اینکه به دلیل توقف فعالیت انجمن برای کسب مجوز اقدام به عضوگیری گسترده نکرده بود، گفت: عضوگیری با شروع جدی فعالیت‌های انجمن آغاز شده است.

زارع‌کهن با بیان اینکه موسسه راز همچنان قصد دارد با برگزاری نشست‌ها و همایش، کارگاه‌های آموزشی و ارتباط مستقیم و مستمر با رسانه‌ها ارتباط خود را با علاقه‌مندان و فعالان این حوزه برقرار کند، گفت: این موسسه درجهت انجام فعالیت‌هایش دست یکایک افرادی را که این زمینه فعالیت می‌کنند یا تمایل به فعالیت دارند می‌فشارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016