دوشنبه 13 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رکورد وزنه‌برداری جوانان آسيا و جهان شکست، سعيد علی‌حسينی ۳۱ کيلو بيشتر از رضازاده وزنه زد، ايسنا

وزنه بردار دسته فوق سنگين تيم مناطق نفت خيز جنوب ايران ضمن کسب عنوان قهرمانی رقابتهای جام باشگاههای آسيا، رکوردهای يکضرب، دو ضرب و مجموع جوانان آسيا و جهان را به ميزان قابل توجهی ارتقا بخشيد.

به گزارش ايسنا، رقابت‌های وزنه برداری دسته فوق سنگين جام باشگاههای آسيا (رده سنی جوانان) دقايقی پيش در شهر گويانگ کره جنوبی پيگيری شد که طی آن سعيد علی حسينی از تيم مناطق نفت خيز جنوب کشورمان ضمن کسب عنوان قهرمانی و ۳ مدال طلای اين دسته، حدنصابهای يکضرب ، دو ضرب و مجموع جوانان آسيا و جهان را به ميزان قابل توجهی ارتقا بخشيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس اين گزارش، علی حسينی در يکضرب با بالای سر بردن وزنه ۲۰۵ کيلوگرمی رکورد جوانان آسيا را که با ۱۸۷ کيلوگرم متعلق به حسين رضازاده بود ۱۸ کيلوگرم و رکورد جوانان جهان را که با ۱۹۷ کيلوگرم متعلق به "پيسارف" از روسيه بود ۸ کيلوگرم بهبود بخشيد.

وی در دو ضرب نيز با مهار وزنه ۲۴۱ کيلوگرم رکورد جوانان آسيا و جهان را به ترتيب ۱۳ و ۱ کيلوگرم جابجا کرد. رکورد دو ضرب آسيا تا پيش از اين با ۲۲۸ کيلوگرم در دستان حسين رضازاده بود و رکورد جوانان جهان نيز با ۲۴۰ کيلوگرم به آرتم اوداچيم از اوکراين اختصاص داشت.

و اما در مجموع، سعيد علی حسينی جوان با آتيه اردبيلی کشورمان با مجموع ۴۴۶ کيلوگرم توانست رکورد جوانان آسيا که با ۴۱۵ کيلوگرم به رضازاده اختصاص داشت ۳۱ کيلوگرم و رکورد جوانان جهان را که با ۴۳۰ کيلوگرم به آرتم اوداچيم از اوکراين اختصاص داشت ۱۶ کيلوگرم ارتقا دهد.

به نظر می‌رسد با توجه به رکوردهای سعيد علی حسينی،‌ او ‌۳ روز ديگر بتواند در رقابتهای رده سنی بزرگسالان نيز مجددا رکورد شکنی کند.





















Copyright: gooya.com 2016