شنبه 3 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی رحمتی، دروازه‌بان سپاهان: به احتمال ۵ درصد قهرمان نمی‌شويم! موفقيت فقط به داشتن مهره نيست، ايسنا

دروازه‌بان تيم سپاهان با ابهام درباره آينده‌اش صحبت می‌کند. می‌گويد گرچه در اصفهان راحت است اما به خاطر تحصيل فرزندش بايد درباره آينده چاره‌انديشی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران‌(ايسنا)، مهدی رحمتی که پيراهن شماره يک تيم ملی را بر تن دارد در گفت‌وگو با سايت شخصی‌اش به سوال‌های مختلفی پاسخ گفت:

* نخستين سوال اولين مصاحبه‌تان در سال ۹۰ را درباره شکست سپاهان مقابل الغرافه قطرمطرح کنيم.

پيروزی و شکست در فوتبال برای هر تيمی وجود دارد، حتی برای بارسلونا. اما حقيقتا ما در بازی با الغرافه مغلوب داور شديم. او برای دومين بار يک قضاوت مغرضانه عليه سپاهان انجام داد.


* منظورت بازی پارسال سپاهان مقابل پاختاکوردر ازبکستان است؟

بله در آن مسابقه هم ما را بازنده کرد. مقابل الغرافه هم گل کاملا صحيح سپاهان را نپذيرفت و بی جهت محسن بنگر را اخراج کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





*يک پنالتی هم عليه سپاهان گرفت که تو مهارش کردی، آيا آن صحنه پنالتی بود؟

بازيکن ما مهاجم الغرافه را سرنگون کرد و در آن صحنه داور به درستی پنالتی گرفت اما معتقدم اگرهمان صحنه در محوطه جريمه الغرافه برای مهاجم ما اتفاق می‌افتاد پنالتی نمی‌گرفت.


* قبل از همين بازی هم گفتند که تو مصدوم شده‌ای؟

مچ پايم به شدت آسيب ديده بود و به سختی راه می‌رفتم و برای بازی مسکن زدم تا درد پايم را احساس نکنم.


* در يک سال اخير در اکثر اوقات خبر می‌رسد مصدوم هستی اما بازی می‌کنی!

من در ۴ سال گذشته هيچ فرصتی برای استراحت کردن نداشتم. در سال ۸۹ حدود ۸۰ بازی سخت انجام دادم.


* ۸۰ بازی؟

تعداد بازيهای سپاهان در ليگ برتر، جام حذفی و ليگ قهرمانان آسيا را به بازيهای رسمی و دوستانه تيم اميد و تيم ملی بزرگسالان اضافه کنيد و جمع بزنيد، حتی بيشتر هم می‌شود. همين تعداد بازيها را هم در ۳ سال قبلش داشتم. مصدوميت برای هر بازيکن و به خصوص دروازه‌بانان که مدام به زمين می‌خورند اتفاق می‌افتد و با استراحت بهبود می‌يابد ولی من فرصتی برای استراحت يا فيزيوتراپی نداشتم. از اينکه به صورت متوالی در هر سنگری قرار گرفته‌ام بسيار خوشحالم. برای رسيدن به اين روزها حدود ۵ سال روی نيمکت تيم ملی و گاها استقلال نشسته‌ام.


* نمی ترسی دچار يک مصدوميت جدی شوی؟

اگر به اين حرفها باشد که آدم نبايد حتی داخل خانه‌اش بنشيند چون احتمال می‌رود زلزله رخ دهد يا توی خيابان تصادف کند. من توکلم به خداست و زحمتم را می‌کشم و از هيچ بابت نگران نيستم.


* چند درصد احتمال می دهی که سپاهان قهرمان ليگ برتر نشود ؟

نهايتا ۵ درصد! در واقع مگر خودمان بخواهيم حاصل زحمات يکساله مان را دور بريزيم.


* خيلی‌ها معتقدند اگر سپاهان قهرمان ليگ نشود عملکرد ضعيفی داشته چون بازيکنان خوبی دارد و حتی نايب قهرمانی هم برای شما ناکامی به شمار می‌رود.

تيمهايی هم بودند که هزينه کردند و بازيکن سرشناس گرفتند ولی رمز موفقيت فقط به داشتن مهره نيست. بلکه يکدلی و تلاش آنها و تدابير مديريتی و مربيگری هم اهميت بالايی در کسب موفقيت دارد که الحمد ا… در مجموعه ما از هر لحاظ تمام فاکتورهای لازم را برای کسب موفقيت داريم.


* از زمان حضور کارلوس کی‌روش در تيم ملی مصاحبه‌ای نداشته ای و نظری در اين خصوص نداده‌ای.


او يک مربی صاحب کارنامه است و نيازی به تعريف ندارد. کسی که سرمربی تيم ملی پرتغال و رئال مادريد بوده و سالها در منچستر حضور داشته قطعا يک مربی بزرگ و با دانش است و در اين خصوص بايد از مسئولان ورزش، فدراسيون و کميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال قدردانی کرد که زمينه حضور اين مربی را در ايران فراهم آوردند.


* ليگ رو به اتمام است. برای فصل آينده‌ات برنامه خاصی داری؟

فعلا تمام تمرکزم به بازيهای سپاهان در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا است. اما بايد بگويم در کل از حضور در اين تيم و شهر اصفهان خيلی راضی هستم و تنها مشکلم برای فصل جديد و زندگی در اصفهان آينده پسرم است چون بايد از امسال به پيش دبستانی برود و بايد سر فرصت در اين خصوص چاره انديشی کنم.


* برای جشن خصوص ناصر حجازی با هنرمندان فقط شما و کريم باقری از جمع اهالی فوتبال در اين مراسم حضور داشتيد، آيا فقط شما ۲ نفر دعوت شده بوديد يا ديگران هم دعوت بودند ؟

پسر آقای حجازی اين مراسم را ترتيب داده بود و محدوديت مکانی داشتند و لطف داشتند و ما ۲ نفر را دعوت کردند که اين باعث افتخار من است. ناصر خان مربی من نبوده اما گردن بنده حق بزرگی دارد. يادم هست وقتی هجده، نوزده سال سن داشتم به من گفت تو مرا ياد جوانی‌ام می‌اندازی، در آن دوره تازه وارد ليگ برتر شده بودم و سپس در برنامه‌های تلويزيونی نيز از من تعريف کرد و توجه مربيان تيم ملی به من جلب شد، ضمن اينکه صحبتهای ناصر خان اعتماد به نفس مرا افزايش داد. متاسفانه در اين برهه جز دعا کردن کاری از دستم ساخته نيست تا برای ايشان انجام بدهم و برايشان از درگاه حق آرزوی بهبودی کامل می‌کنم.


* جالب است تو با اکثر اهالی فوتبال ارتباط خوبی داری. به فرض می‌بينيم سالهاست با قلعه نويی کار می‌کنی و با حجازی رابطه صميمانه‌ای داری يا همين طور با سايران.

در زندگی ما آدمها هيچ چيز مهمتر از سلامتی، دوستی و محبت نيست. من جوان هستم اما از کودکی از پدرم آموختم برای همه بندگان خدا ارزش و احترام قايل باشم و دوستی و محبت را سرلوحه کردارم قرار بدهم. آدم چه خوب يا چه بد بنده خداست. پس بايد سعی کند بنده خوبش باشد تا هم پيش خودش و هم ساير بندگانش اگر خوب نبود حداقل بد هم نباشد. من کوچکتر همه اين پيشکسوتان هستم و در فوتبالم نيز در مکتب غلام حسين پيروانی رشد کرده ام. امير المومنين می‌فرمايد: با مردم چنان زندگی کن که در مرگت بگريند و در بودنت به سويت آيند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016