شنبه 29 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رییس فدراسیون ووشو: به خاطر مشکلات مالی به جام جهانی نمی‌رویم

در پی اعزام نشدن تیم‌های ملی ووشوی ایران به جام جهانی چین، رییس فدراسیون ووشو دلیل این اقدام را مشکلات مالی اعلام کرد.

مهدی علی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به خاطر مشکلات مالی که داریم قطعا در این رقابت‌ها شرکت نخواهیم کرد. این مسابقه‌ها اواخر مهر و اوایل آبان طبق روال همه ساله قرار بود در چین برگزار شود که امسال ما به این رقابت‌ها نخواهیم رفت. تیم ایران در دوره قبل نایب قهرمان شده بود.

وی افزود: به خاطر مسائل و مشکلات مالی به این رقابت‌ها نخواهیم رفت که البته این تنها برنامه‌ای است که از تقویم فدراسیون ووشو به دلیل مسائل مالی حذف می‌شود و ما بقیه برنامه‌ها را طبق تقویم با قوت برگزار خواهیم کرد. دلیل دیگر اینکه به مسابقه‌های جام جهانی چین نمی‌رویم این است که این رقابت‌ها حساسیت مسابقه‌های قهرمانی جهان را ندارد و در ایران هم به مسابقه‌های جام جهانی آن تسهیلات و پاداش مربوط به مسابقه‌های قهرمانی جهان اختصاص داده نمی‌شود.

رییس فدراسیون ووشو با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن تمام این موارد اعزام تیم‌های ملی به جام جهانی چین توجیهی نداشت، گفت: مشکلات مالی اجازه هر گونه توجیه بیشتر را گرفت.

علی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا این مشکلات مالی در روند کاری آینده فدراسیون هم تاثیر منفی می‌گذارد؟ گفت: فدراسیون ووشو تاکنون تمام برنامه‌ها را طبق تقویم با قدرت انجام داده و مشکلی نبوده است و تنها مسابقه‌ای که از لیست تقویم حذف شده حضور در رقابت‌های جام جهانی بوده است اما اگر مشکلات مالی به همین شکل ادامه داشته باشد قطعا در آینده به مشکل برمی‌خوریم. امیدوارم مشکلات مالی با کمک وزارتخانه حل شود هرچند که می‌دانم آن‌ها هم دچار این مشکلات مالی هستند.

وی ادامه داد: در حالی که هفت ماه از سال را سپری کرده‌ایم، تنها 34 درصد بودجه ما پرداخت شده است. در حالی که اگر طبق روال سال‌های قبل بودجه پرداخت می‌شد، ما در همین ماه حدود هفت دوازدهم بودجه که حدود 60 درصد می‌شود را باید دریافت می‌کردیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رییس فدراسیون ووشو در مورد مشکلاتی که برای لیگ‌های رزمی وجود دارد و در پاسخ به این سوال که آیا لیگ‌های ووشو هم دچار چنین مشکلاتی هستند؟ گفت: لیگ‌های ووشو امسال قوی‌تر از سال‌های قبل و با حضور تیم‌هایی بهتر در حال برگزاری است و علی‌رغم این ارتقای سطح کمی و کیفی شاهد هستیم که دستمزدها هم در برخی موارد 70 تا 80 درصد افزایش داشته که این نسبت به برخی لیگ‌های رزمی که دستمزدهای آن‌ها کاهش هم داشته، بسیار خوب است.

وی ادامه داد: در لیگ‌های امسال ملی‌پوشی نداریم که تیم باشگاهی نداشته باشد مگر آنکه خود آن ملی‌پوش تمایلی نداشته باشد در لیگ مبارزه کند. به طور مثال در لیگ‌های مردان همه ملی‌پوشان تیم دارند اما در بخش خانم‌ها طبق اطلاعات من فضلی و آزادپور تیم ندارند. در این مورد می‌دانم که فضلی به خاطر کم کردن وزن خود در لیگ شرکت نکرده و آزادپور هم ترجیح داده که به تمرین‌های شخصی بپردازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016