شنبه 9 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قهرمان کشتی المپیک: تا زمانی که مسئولان رسیدگی نکنند به کشتی برنمی‌گردم

قهرمان وزن 60 کشتی فرنگی بازیهای المپیک 2012 لندن با تایید خبر خداحافظی از عرصه قهرمانی گفت: مطمئنا با کسب عناوین قهرمانی در میادین المپیک، جهانی و آسیایی، دین خودم را به مردم کشورم ادا کردم.

امید نوروزی فرنگی کار عنوان دار کشورمان برای چندمین بار با اظهار نارضایتی از وضعیت نامطلوب کنونی گفت: متاسفانه به رغم تلاش 10 ساله کادر فنی و فرنگی کاران ملی و کسب افتخارات بزرگ و ارزشمندی همچون قهرمانی در المپیک، همچنان با بی توجهی و عدم رسیدگ به مشکلات کشتی فرنگی رو برو هستیم.

وی که با بخش خبری نیمروزی شبکه خبر گفتگو می کرد صراحتا به خداحافظی از عرصه قهرمانی اشاره و ادامه داد: زمانی که بحث تخصیص بودجه و اعتبارات است، رشته کشتی با کوله باری از افتخار و مدال نادیده گرفته می شود، اما زمانی که بحث موفقیت و پیروزی است تمامی مسئولان از کشتی گیران کشورمان توقع درخشش و قهرمانی دارند.

قهرمانی المپیک 2012 لندن با تایید عدم حضور در تمرینات اردوی آماده سازی تیم ملی گفت: تا زمانی که مسئولان و متولیان امر به خواسته ما بی احترام و بی توجهی می کنند، به عنوان یکی از افتخارآفرینان کشتی ایران ترجیح می دهم از دنیای قهرمانی دور باشم. من بارها در مصاحبه های خود به این موضوع اشاره کردم که با قهرمانی در رقابتهای المپیک و جهان دین خودم را به مردم کشورم ادا کردم و هم اکنون با توجه به این بی احترامی ها رفتن را بر ماندن ترجیح می دهم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نوروزی به تفاوت و تبعیض بین قهرمانان ورزشی اشاره کرد و گفت: مبلغ قرارداد یک فوتبالیست درجه سه حدود 700 تا 800 میلیون تومان است. این در حالیست که میزان پاداش و جوایز یک کشتی گیر قهرمان المپیک بسیار ناچیز است. ما سالها با هزینه شخصی خود و خانواده توانسته ایم به تیم ملی راه یابیم و پس از قهرمانی در المپیک نیز تنها با 200 سکه یعنی چیزی حدود 160 میلیون تومان از سالها تلاش و هزینه کردم ما تشکر شد! این پاداش به هیچ عنوان در حد و اندازه هزینه ما برای رسیدن به قهرمانی و ادامه این راه نیست.

مرد طلایی المپیک لندن در پاسخ به این سوال که آیا از کشورهای مختلف همچون آذربایجان پیشنهاد دارد یا خیر گفت: به هیچ عنوان پرچم مقدس ایران را با چیز دیگری عوض نمی کنم، اما با توجه به بی توجهی و بی احترامی مسئولان حاضرم پیشنهادات کشورهای دیگر را روی میز گذاشته و حرفم را ثابت کنم. متاسفانه قهرمانان ورزشی ما از جایگاه قابل قبولی برخوردار نیستند و این در حالی است که اگر رشته های کشتی و وزنه برداری را از ورزش ایران حذف کنیم، چیزی برای عرض اندام در میادنی بزرگی همچون المپیک باقی نمی ماند.

فرنگی کار عنوان دار کشورمان در خاتمه با رد خبر تحویل خانه مسکونی 900 میلیونی تومانی ادامه داد: پس از قهرمانی در المپیک عنوان شد که ظرف یک هفته، یک واحد آپارتمان در شهر شیراز به من اهدا شود که ارزش این آپارتمان در حدود 500 تا 600 میلیون تومان بود. متاسفانه به رغم پیگیری ها استاندار شیراز این مساله با مخالفت وزیر راه و شهرسازی منتفی شد! البته من هیچ گلایه ای ندارم اما خواهش می کنم رسانه ها اعلام نکنند که نوروزی ماشین و خانه و زمین گرفت. هدف اصلی من سربلندی کشورم بود که خوشبختانه توانستم با رسیدن به این هدف، دین خودم را به مردم ایران ادا کردم.

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابتهای جام جهانی 2013 تهران در حالی با غیبت محمد بنا از روز 7 دیماه در خانه کشتی آغاز شد که همانطور که پیش بینی می شد امید نوروزی از حضور در این تمرینات خودداری کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016