دوشنبه 24 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

آلمان جام ملت‌های اروپا را با پیروزی آغاز کرد

160612210203_germany_ukraine_640x360_epa_nocredit.jpg
به گزارش بی‌بی‌سی، آلمان، قهرمان جهان، دورخیز برای تاریخ‌سازی و تبدیل شدن به اولین تیمی که چهار بار قهرمان یورو شده را با پیروزی ۰-۲ مقابل اوکراین آغاز کرد.

آلمان پس از قهرمانی دو سال پیش در جام جهانی نمایشی نسبتا ضعیف داشت. این تیم در ۱۸ مسابقه ۷ بار باخت که آماری کاملا دور از نمایش و استاندارد همیشگی ژرمن‌ها است. همچنین دو تا از سه باخت این تیم در یک دهه اخیر و در مسابقات انتخابی جام ملت‌های اروپا قبل از یورو ۲۰۱۶ شکل گرفت.

در این مسابقه و مقابل حریفی که هر ۵ بازی قبلی‌اش برابر آلمان را با شکست پشت سر گذاشته بود، آلمان‌ها در لحظاتی از بازی آسیب‌پذیر نشان دادند، هرچند که سرانجام توانستند ۳ امتیاز مسابقه را به دست آورند.

این بازی همچنین شروعی خوب برای باستین شوان‌اشتایگر، کاپیتان آلمان بود.

بازیکنی که فصلی بسیار ضعیف را در منچستر یونایتد گذارند، اما یوآخیم لو حاضر نشد از او چشم بپوشد. شوان‌اشتایگر در دقیقه ۹۰ به بازی آمد و ۲ دقیقه بعد هم پاس مسعود اوزیل را به تور دروازه حریف چسباند.

اما ستاره این مسابقه تونی کروس بود که مانند لوکا مودریچ، هم تیمی‌اش در رئال مادرید که در بازی با ترکیه همه کاره میانه میدان بود، نمایشی درخشان در میانه میدان داشت. این بازیکن ۲۶ ساله بیشترین پاس سالم را در این دیدار داشت.

تونی کروس با ۱۰۴ پاس سالم و سامی خدیرا با ۶۹ پاس سالم نمایشی هم تراز کل تیم آلمان (۱۷۳ پاس سالم) داشتند. ضمن این که نباید شکوردان مصطفی را نیز فراموش کرد که با زدن گل اول بازی توانست در یازدهمین حضورش در تیم ملی، اولین گل ملی‌اش را بزند.

آلن شیرر، کاپیتان پیشین انگلستان در مورد این بازی گفت: "آن‌ها (آلمان) نیمه دوم را خیلی راحت بردند. اوکراین نمایشی ناامید‌کننده داشت. آن‌ها حتی تا ۱۰ دقیقه مانده به پایان بازی هم ده نفره دفاع می‌کردند. آلمان خیلی راحت از این بازی گذشت و دروازه‌اش هرگز به خطر نیافتاد."

یوآخیم لو با این پیروزی صاحب هشتاد و هشتمین پیروزی‌اش روی نیمکت آلمان شد و حالا فقط سپ هربرگر با ۹۴ برد، از او آمار بهتری دارد. آلمان نیز که تا کنون هرگز مسابقه افتتاحیه‌اش در یورو را با باخت پشت سر نگذاشته با ۷ پیروزی و ۵ تساوی، صاحب بیشترین برد در نخستین دیدارش در یورو بین تمام تیم‌های اروپایی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به این ترتیب آلمان توانست با تفاضل گل بهتر نسبت به لهستان در صدر جدول گروه C بایستد. آلمان که لهستان را در دیدارهای انتخابی همین
مسابقات شکست داده در مسابقه‌ای سرنوشت‌ساز برای صدرنشینی گروه باید روز پنجشنبه با این تیم بازی کند.

مسابقات شکست داده در مسابقه‌ای سرنوشت‌ساز برای صدرنشینی گروه باید روز پنجشنبه با این تیم بازی کند.

۱۳ نحس برای ایرلند شمالی

ایرلند شمالی اولین حضورش در جام ملت‌های اروپا را با باخت پشت سر گذاشت تا ۱۰ هزار تماشاگر سبز پوشی که راهی شهر نیس در جنوب فرانسه شده بودند، ورزشگاه را با ناراحتی ترک کنند. در حالی که بسیاری منتظر گلزنی روبرت لواندوفسکی، مهاجم گلزن بایرن مونیخ، در این بازی بودند، این آرکادیوس میلیک، ستاره باشگاه آژاکس بود که در دقیقه ۵۱ دروازه حریف را باز کرد.

بازیکنی که با ۲۲ سال و ۱۰۴ روز تبدیل به جوان‌ترین گلزن لهستان در یورو شد.
لهستان در این بازی تیم برتر میدان بود و سرانجام هم توانست هم برای اولین بار در مسابقات یورو، بازی افتتاحیه‌اش را با برد تمام کند و هم اولین شکست را پس از ۱۳ مسابقه به ایرلند شمالی تحمیل کند.

پیروزی با طعم انتقام

از رقابت‌های گروه D مسابقات، کرواسی توانست با تک گل لوکا مودریچ سه امتیاز حساس را در بازی با ترکیه تصاحب کند. به این ترتیب کرواسی که مربی‌اش آنته کاچیچ، پیش از شروع مسابقات گفته بود، تیمش می‌تواند یکی از شگفتی‌سازان یورو ۲۰۱۶ باشد، نشان داد که می‌‌تواند برای هر حریفی خطرناک باشد.

هشت سال پیش بود که در مسابقه‌ای خشن که ۱۲۰ دقیقه طول کشید، دو تیم به تساوی رسیدند و ترکیه توانست با حذف کرواسی در ضربات پنالتی به نیمه‌نهایی یورو ۲۰۰۸ مقابل آلمان برسد و این پیروزی شاید بتواند تا حدی غم کهنه آن شکست را از خاطر کرواسی پاک کند.

شاگردان فاتح تریم که سومین دوران حضورش در ترکیه را سپری می‌کند، حالا برای صعود کار خیلی سختی در پیش دارد. هرچند که ترکیه در سه حضور قبلی‌اش در مسابقات یورو، اولین بازی‌اش را با باخت پشت سر گذاشته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016