سه شنبه 29 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

امکان محرومیت روسیه از حضور در ریو

بی بی سی - کمیته بین‌المللی المپیک در مورد شرکت روسیه در بازی‌های المپیک سال ٢٠١٦ در ریو دو ژانیرو تصمیم‌گیری می‌کند.

روز سه‌شنبه، ٢٩ تیر (١٩ ژوئیه)، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، در یک کنفرانس تلفنی با اعضای کمیته، موضوع "اقدامات و محرومیت موقت" روسیه از شرکت در المپیک را مورد بررسی قرار خواهد داد و کمیته در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

431521.jpg

این کنفرانس در پی انتشار گزارش سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) برگزار می‌شود که روز گذشته اعلام داشت که ورزشکاران روسیه از اواخر سال ٢٠١١ تا اوت سال ٢٠١٥ در "تقریبا تمامی" رشته‌های ورزشی در المپیک‌های تابستانی و زمستانی زیر نظر نهادهای دولتی روسیه دوپینگ کرده‌اند.

آقای باخ یافته‌های وادا را "تکان‌دهنده و تهاجمی بی سابقه علیه سلامت ورزش و بازی‌های المپیک" توصیف کرده و وعده داده است که در مورد دوپینگ ورزشکاران روسیه "شدیدترین تنبیهات موجود" مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ در گزارش خود گفت که نتیجه آزمایش در مورد ٥٨٠ نمونه گرفته شده از ورزشکاران روسیه در ٣٠ رشته مختلف از جمله در آستانه المپیک سال ٢٠١٢ لندن و المپیک زمستانی سال ٢٠١٤ در سوخو، روسیه، مثبت بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این گزارش افزوده که دوپینگ ورزشکاران روسیه زیر نظر مقامات ورزشی آن کشور و با توسل به تقلب صورت گرفته و توصیه کرده است که کمیته بین‌المللی المپیک تمامی ورزشکارانی را که کمیته ملی المپیک روسیه اسامی آنها را تسلیم می‌کند از شرکت در مسابقات المپیک ریو و مسابفات پارالمپیک محروم شوند.

در ماه ژوئن سال جاری، اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی به تحریم فدرراسیون دو و میدانی روسیه و محرومیت ورزشکاران روسی این رشته از شرکت در المپیک ریو رای داد. اینک وادا خواستار گسترش این تحریم است.

در واکنش به رسوایی دوپینگ وسیع ورزشکاران روسی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری آن کشور، گفته است که تمامی مقامات ورزشی را که در گزارش وادا از آنان نام برده شده از کار برکنار خواهد کرد و یوری ناگورنیخ، معاون وزیر ورزش، نخستین مقامی است که برکنار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، رئیس جمهوری رویسه در عین حال گفته است که گریگوری رودچنکوف، رئیس سابق آزمایشگاه ضد دوپینگ روسیه که تخلفات ورزشکاران روسی را افشا کرد "فردی بدنام" است. مقامات دولتی روسیه از وادا خواسته‌اند "اطلاعات کاملتر، عینی و مبتنی بر شواهد" را برای بررسی در اختیار مراجع آن کشور قرار دهند.

در خبری دیگر در همین زمینه، منابع روسی گفته‌اند که دیوان داوری ورزشی مستقر در لوزان، سوئیس، در روز سه‌شنبه رسیدگی به دادخواست کمیته ملی المپیک روسیه و ورزشکاران رشته‌های دو و میدانی علیه تصمیم اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی علیه این کشور را آغاز خواهد کرد.

برخی از مقامات و رسانه‌های روسیه گزارش دوپینگ گسترده ورزشکاران روسی با حمایت مقامات دولتی را به توطئه‌های خارجی برای بدنام کردن روسیه و محرومیت آن کشور از حضور در میادین ورزشی جهان نسبت داده‌اند.


تصویر طراحان کودتای ترکیه در صف بازجویی


دختر ایرانی تبار باربارا ترنر خانه مادرش را برای فروش گذاشت


"خانم یاب فوری" پر مشتری ترین "تلگرام" ایران


حمله به ترانه علیدوستی و مهناز افشار


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016