سه شنبه 20 فروردین 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اينترنت رايگان در اتوبوس هاي مادريد، جام جم آنلاين

امکان استفاده از اينترنت در اتوبوس با کمک اتصالات بي سيم "واي- فاي" رايگان براي اولين بار در دنيا از ژوئن 2008 به شهروندان مادريد اسپانيا عرضه مي شود.

به گزارش واحد مرکزي خبر ، شهروندان مادريد اسپانيا براي اولين بار در دنيا مي توانند با استفاده از شبکه اتصالات بي سيم "واي- فاي" رايگان در اتوبوس به جستجو در اينترنت بپردازند.

شرکت اتوبوسراني پايتخت اسپانيا (Emt) همه ساله نيم ميليارد مسافر را با هزينه 3 ميليون يورو و با استفاده از حدود هزار و 500 دستگاه اتوبوس در 209 خط جابجا مي کند.

انقلاب فناوري برتر (هاي- تک) اين امکان را به مسافران اتوبوسهاي مادريد مي دهد که بدون خرج کردن حتي يک سنت از راه اينترنت بي سيم و با کمک رايانه جيبي، تلفن همراه و رايانه همراه ايميل ارسال و دريافت کنند، از سايتهاي مورد نظر خود بازديد کنند و با کمک سيستم تلفن از راه اينترنت شرکت "اسکايپ" با تمام دنيا مکالمه تلفني داشته باشند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




طرح ارائه خدمات استفاده از اينترنت بي سيم رايگان را شرکت Plan Estratégico Tecnologico بين سالهاي 2008 تا 2011 براي شرکت اتوبوسراني مادريد اجرا مي کند.

ديگو گارسيا سخنگوي Emt اظهار داشت: "نصب سرويس آنلاين بي سيم روي اولين اتوبوسهاي مادريد بين دو ماه آينده آغاز مي شود و تا سال 2010 تمام مراحل آن روي تمام خطوط اتوبوسراني مادريد به اتمام مي رسد. در اين طرح هر اتوبوس به يک Hot Point (نقطه محرک) و تراشه اي که در در ايستگاه و يا در اتوبوس نصب شده است، مجهز خواهد شد. اين ابزارها سيگنال "واي- فاي" را تقويت مي کنند. همچنين اتوبوس داراي يک سيستم فرستنده داده هاي بي سيم از راه امواج راديويي خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016