سه شنبه 1 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارسال پیامک حین رانندگی خطر تصادف را 6 برابر افزایش می‌دهد، همكاران سيستم

نتايج يک بررسي جديد در دانشگاه روانشناسي اوتا(Utah) نشان داد افرادي که حين رانندگي پيامک ارسال و دريافت مي‌کنند، 6 برابر بيش از رانندگاني که دست به اين اقدام نمي‌زنند در معرض تصادفات قرار مي‌گيرند.

محققان به اين نتيجه رسيده‌اند که وقتي رانندگان قصد خواندن يا نوشتن پيامک را دارند، تمام تمرکز خود را از جاده به تلفن‌همراه منتقل مي‌کنند. بر اين اساس گفته مي‌شود که اين اقدام بسيار خطرناک‌تر از صحبت راننده با سرنشينان خودرو است. طبق اين بررسي گفته شده است که احتمال تصادف افرادي که حين رانندگي پيامک مي‌زنند نسبت به افرادي که با تلفن‌همراه صحبت مي‌کنند 50 درصد بيشتر است. اين محققان دريافته‌اند که اين اقدامات مهارت رانندگي در افراد را با اختلال مواجه مي‌کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




"فرانک دروز"(Frank Drews) که سرپرستي اين تحقيق را برعهده داشت، گفت: «ما نشان داديم که مکانيستم ارسال پيامک و صحبت با تلفن‌همراه در جريان جلب توجه افراد با يکديگر متفاوت است. اگر يک شخص در حال صحبت با تلفن‌همراه باشد، مي‌تواند توجه خود را بين رانندگي و تماس تلفني تقسيم کند».

او در ادامه توضيح داد: «در حالت ارسال پيامک اين فرآيند به اين صورت انجام مي‌شود که توجه به طور کامل از رانندگي قطع مي‌شود. اگر شما در حال ارسال يا دريافت پيامک هستيد، هيچ توجهي به رانندگي نمي‌کنيد. شما در جريان رانندگي به طور کامل کور مي‌شويد».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016