چهارشنبه 21 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعیت ماهواره مشترک جهان اسلام - سالانه یک ماهواره به فضا می‌فرستیم، مهر

معاون سازمان فضایی از اتمام فاز مطالعاتی ماهواره مشترک کشورهای اسلامی با نام "بشارت" خبر داد و گفت: نوع و ماموریت ماهواره بشارت مشخص شده اما هنوز سرمایه گذاری برای اجرای آن انجام نشده و مذاکره میان ایران و کشورهای اسلامی در حال انجام است.

محمد مردانی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت ماهواره "بشارت" که قرار است با همکاری مشترک کشورهای اسلامی به فضا پرتاب شود گفت: این ماهواره از حدود چند سال قبل تعریف شده است که مطالعات اولیه آن انجام و به اتمام رسیده اما هنوز هم در فازهای مقدماتی قرار دارد.
وی با بیان اینکه طراحی و ساخت ماهواره اجرایی نشده اما نوع و ماموریت آن مشخص است اضافه کرد: با توجه به اتمام فاز مطالعاتی این پروژه، ماهواره بشارت آماده ساخت است اما هنوز سرمایه گذاری برای اجرای آن انجام نشده و این مقوله از جمله مباحث در حال مذاکره میان ایران و کشورهای اسلامی است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معاون فناوری فضایی سازمان فضایی ایران در پاسخ به این سئوال که آیا هسته اصلی پرتاب ماهواره بشارت ایران خواهد بود گفت: هنوز تصمیم قطعی برای روش اجرایی این پروژه گرفته نشده و زمان پرتاب آن نیز مشخص نیست.

وی گفت: اسامی کشورهای اسلامی که برای عملیاتی کردن این ماهواره مشارکت خواهند داشت پس از تعیین روشهای اجرایی و تصمیم قطعی برای پرتاب آن اعلام می شود.

سالانه حداقل یک ماهواره به فضا می فرستیم

معاون سازمان فضایی ایران در مورد برنامه های ایران برای فعالیتهای فضایی با تاکید بر اینکه منحنی پرتاب ماهواره از سوی ایران رو به افزایش است به مهر گفت: یک برنامه پیوسته 12 ساله برای این مهم پیش بینی کردیم که در سالهای آینده هر سال پرتاب ماهواره در ارتفاعات مختلف و با ماموریت های مختلف داشته باشیم.

وی با اظهار امیدواری از اینکه امسال نیز تا پایان سال طبق وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ماهواره ای به فضا پرتاب شود گفت: منحنی پرتاب ماهواره طوری است که در سالهای آتی رو به افزایش خواهد بود چرا که ظرفیت و دانش آن در کشور در حال شکل گیری است به همین دلیل تنوع محصولات و تعداد آن افزایش پیدا خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016