شنبه 4 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه اندازي چند موتور جستجوی بومی در هفته دولت و تا پایان سال جاری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:درارتباط با موتور جستجوگر داخلی، این نیاز از حدود دو سه سال اخیر وجود داشت و این كار را شروع كرده ایم و در این میان مساله مهم برای ما ، تاكید بر بومی كردن است ونرم افزار آن در داخل نوشته شده باشد.


به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،'رضا تقی پور'افزود: چند سایت موتور جستجو بومی كار خود را جدی تر و با گستردگی بیشتری تا پیش از پایان سال جاری آغاز می كنند تا مخاطبان به دور از هر گونه اشكال و اختلالی با اعتماد و اطمینان بیشتری از این سایت های جستجوگر فارسی استفاده كنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم ایجاد موتور جستجوی بومی در كشور اظهار داشت: دو سه گروه هم در داخل كار خود را از مدت ها پیش آغاز كرده و برخی نیز به نتیجه رسیده است. اینها همه در بخش غیر دولتی و بخش خصوصی انجام می شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تقی پور با بیان اینكه در هفته دولت یكی از این طرح ها افتتاح می شود، ابراز امیدواری كرد با حمایت بیشتری كه صورت می گیرد قبل از پایان امسال بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب كنند.

وی در ادامه گفت: چند ایمیل داخلی در بخش خصوصی طراحی شده كه فهرست آنها نیز مشخص شده است و چند سایت موتور جستجو هم كار خود را جدی تر و با گستردگی بیشتری تا پیش از پایان سال جاری آغاز می كنند تا مخاطبان به دور از هر گونه اشكال و اختلالی با اعتماد و اطمینان بیشتری از این سایت های جستجوگر فارسی استفاده كنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره موتور جستجوی گوگل نیز اظهار داشت: برای برخی از كاربردها كه نیاز به امنیت بیشتری دارد با توجه به اینكه گوگل مراجعه ای به ما نداشته كه بتوانند این ملزومات را در اختیار كشور بگذارند، محدودیت هایی ایجاد شده تا ما بتوانیم ارتباطاتی را كه از این طریق مردم می توانند داشته باشند، امن كنیم و برای برخی از كاربردها محدود شده است.البته با آنها مكاتباتی در این خصوص داشته ایم اما هنوز پاسخی دریافت نكرده ایم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016