Tuesday, Feb 12, 2019

صفحه نخست » جان بولتون: آقای خامنه‌ای گمان نمی‌کنم سالگردهای زیادی برایت مانده باشد که جشن بگیری

bulton.jpgصدای آمریکا ـ مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک پیام ویدئویی رهبر جمهوری اسلامی ایران را مسئول ایجاد ترس و وحشت برای مردم و جهان دانست و گفت که دیگر زمان زیادی جهت جشن گرفتن سالگرد انقلاب برای او باقی نمانده است.

حساب توئیتری کاخ سفید عصر دوشنبه ویدئوی کوتاهی را از جان بولتون منتشر کرد.

آقای بولتون در این ویدئو نخست می‌پرسد که انقلاب اسلامی در این چهل سال چه کرده است، و بعد پاسخ می دهد: «در این چهل سال کار حکومت ایران ظلم بر مردم خود و به وحشت انداختن جهان بوده است. ایران به تلاش خود برای دستیابی به سلاح هسته‌ای برای به وحشت انداختن مردم صلح‌جوی سراسر جهان، و [تولید] موشک‌های بالستیک، به عنوان سامانه مورد استفاده برای حمل این بمب‌ها، ادامه می‌دهد! ایران تحت حکومت آیت‌الله‌ها همچنان بانک مرکزی تروریسم بین‌المللی است و نیروهای نظامی متعارفش در سراسر خاورمیانه - از جمله در یمن، عراق، و سوریه - حضور دارند. اما شاید بدتر از همه این باشد که مردم ایران رنج بسیار شدیدی را متحمل شده‌اند: نرخ بیکاری رکورد شکسته؛ تورم به بالاترین حد خود رسیده؛ و ارزش ریال ایران به شدت کاهش یافته است.»

آقای بولتون در پایان سخنانش با اشاره به اظهارت اخیر خامنه‌ای، خطاب به او گفت: «با همه ادعاها و تهدیدهایت نسبت به جان رییس‌جمهوری آمریکا، تو به خاطر ارعاب مردم [کشورت] و به طور کلی هراساندن مردم جهان مسئولی [و باید پاسخگو باشی.] گمان نمی‌کنم سالگردهای [۲۲ بهمن] زیادی برایت مانده باشد که بخواهی آنها را جشن بگیری!»

توئیت فارسی پرزیدنت ترامپ

پیام ویدئویی آقای بولتون تنها ساعتی بعد از توئیت فارسی پرزیدنت ترامپ منتشر شد.

رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت که در چهار دهه گذشته، کارنامه رژیم ایران فساد، سرکوب و ترور بوده است.

پرزیدنت دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشت: ۴۰ سال فساد. ۴۰ سال سرکوب. ۴۰ سال ترور. رژیم ایران فقط موجب #چهل_سال_شکست شده است. مردم ایران که مدتها است رنج برده‌اند، شایسته آینده روشن‌تری هستند.

پیشتر مایک پمپئو با هشتگ های هم نوشت: «آیت الله خمینی در سال ۱۹۷۹ وعده خوشبختی در آینده را به مردم ایران فروخت، چهل سال بعد، رژیم فاسد ایران، جز عهدی شکسته، چیزی برای ارائه ندارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy