Wednesday, Feb 13, 2019

صفحه نخست » خانم عکاس، آن عکس متعلق به تاریخ ایران است

picturre_021319.jpgمنبع: کاربر سایت بالاترین

یلدا معیری در اینستاگرام خود نوشت: «این عکس را یکسال پیش در روز ٩ دی ماه در جریان اعتراضات مردمی در دانشگاه تهران گرفتم و به‌خاطر ترس از دستگیری و مشکلات امنیتی که ممکن بود برای خودم و خانواده‌ام پیش بیاید ٦ ماه هویت عکاس را مخفی نگاه داشتم.»

این عکاس ایرانی تاکید کرده از اینکه اثرش «به نمادی از آزادگی و حریت در جهان» تبدیل شده افتخار می‌کند.

با این حال وی با انتقاد از تحریم‌ها و سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ می‌نویسد: «به عنوان یک ایرانی که هر روز و هر روز بیشتر از تحریمهای ایالات متحده آسیب می‌بیند، به‌خاطر تفاوت قیمت ارز و پول ملی قادر به مسافرت به کشورهای همسایه هم نیست و به دلیل قانون منع مسافرت آقای ترامپ سال‌هاست از دیدار پدر و مادرش محروم مانده است، دیدن این عکس در پشت توییت آقای ترامپ و مصاحبه مطبوعاتی آقای پمپئو و هر سیاستمدار آمریکایی بزرگی، شرمندگی زیادی به همراه دارد.

این عکس از مردم ایران و برای مردم ایران گرفته شده است و نباید توسط هیچ کس دیگری مورد سواستفاده قرار بگیرد.»

خانم یلدا معیری،
درست در زمانی که سقوط ارزش ریال خمینی باعث شده است شما، به عنوان یکی از شهروندان طبقه «متوسط»، همانند گذشته نتوانید به سفرهای خارجه بروید، میلیونها تن از هموطنان شما در زیر خط فلاکت نه رنگ «گوشت»میبینند و نه میدانند «سفر خارجی» چیست!

عکس زیبای شما، حماسه ایستادگی زن ایرانی را در برابر حکومت ۴۰ ساله جهل و جنایت به بهترین شکل به تصویر کشیده است!

زنی که با یک دستش دهان خویش را گرفته است و با دست دیگرش خبر از پیروزی میدهد! شیرزنی که در میان دود و آتش و خون، چه جانانه، حرامیان ولایت فقیه را به چالش کشید و در «دی ماه» حماسه، در کنار دیگر هموطنانش، فریاد میزند:

«اصلاح طلب، اصول گرا، دیگه تمومه ماجرا»،
امروز کسی نمیشناسدش، اما فردای آزادی شاید او شاکی شما شود که چرا بی اجازه، «آرمان» او را «تحریف» کردید!

در خیابانی که شما به دنبال «خبر» و «عکس» بودید، سوژه شما، شیرزنی که نماد جنبش بیداری «دی ماه» شد، با خطر کردن جانش، این لحظه را در تاریخ به یادگار گذاشت، لحظه ای که عکاسی چو شما، با هوشمندی آن را ثبت کرد تا جهانی شود.

بی هیچ قضاوتی این حق شما است که به «عکس» خویش افتخار کنید و خوشحال باشید که یک شیر زن ایرانی «ناشناس»، جان و جهانش را به خطر انداخت، تا شما خالق یک «اثر جهانی» شوید و نامتان اعتبار و شهرت یابد!

اما به راستی در این عکس، چه کسی «کار بزرگ» را انجام داده است؟

در ضمن شما اگر یک درصد آن زن ایرانی شهامت داشتید، ابتدا عکس را به نام خودتان «ثبت» میکردید و پس از آن حق با شما بود، اگر کسی میخواست از آن عکس استفاده کند، باید از شما اجازه میگرفت، اما شما این عکس را ابتدا به عنوان یک «شهروند خبرنگار» ناشناس در جهان پخش کردید، خب مردمان جهان از کجا میدانستند این عکاس چیره دست کیست!؟

پس از آن همه دست به دست شدن این عکس تحت عنوان یکی از عکس های اعتراضات که عکاسش هویت مجهول دارد، نمیشود امروز به دنبال این حرفها بود!

این ترامپ ستیزی و آمریکا ستیزی نمادین که بیشتر «مصرف داخلی» دارد را تعطیل کنید!

امروز چه کسی مشغول به دزدی و اختلاس و کلاهبرداری از «جیب ملت» است؟

ترامپ یا همان حکومتی که شما همصدا با دستگاه پروپاگاندای آن به فرماندهی جواد ظریف ها و نقدی ها برای آرمان های ویرانگرش خوش رقصی میکنید!؟

آیا دلیل تحریم ها حکومتی نیست که ۴۰ سال است جان و جهان ایرانی را به گروگان گرفته است و خاورمیانه را به آشوب کشیده است!؟

آیا دلیل بی اعتباری پاسپورت ایران غرب و ترامپ است یا رفتار قوم بربر خمینی!؟

در این ۴۰ سال سیاه و تاریک، وقتی زن سنگسار میشود و کودک اعدام و بر ته مبارز شیشه نوشابه فرو میرود، وقتی تنها در یک فقره از جنایت های این نظام اهریمنی ، در سال ۶۷، هزاران نفر به فرمان خمینی جنایتکار تیرباران میشوند و در خاوران ها، بی سنگ و بی نشان دفن میشوند و چهره ای که از ایران به جهان مخابره میشود ، چهره ای غیر انسانی و حکومتی «وحشی» است، چه انتظاری از غرب و ترامپ دارید!؟

کاش مخاطب دیگری را برای سخت شدن «فرنگ» رفتنتان انتخاب میکردید!

تا آنجا که در تاریخ ثبت شده است، همین ملت ایران، در روزگار پهلوی، بی هیچ آزار و اذیتی به تمام دنیا میرفتند و کسی ایرانی را «تروریست» خطاب نمیکرد!

خانم عکاس، فریادتان را بر سر «خامنه» ای بکشید، نه ترامپ!

راستی اگر استفاده غیر «تجاری» از عکس شما بدون اجازه خوب نیست، آیا شما اجازه داشتید از آن فرد «ناشناس» عکس بگیرید!؟ شاید اگر عقایدتان را آن مبارز میدانست، ترجیح میداد آن لحظه تنها در خاطراتش ثبت شود!

حرف خنده داری است، نه!؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy