Wednesday, Feb 13, 2019

صفحه نخست » اسراییل چگونه دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی را ترور کرد؟ (۱)؛ ف. م. سخن

B5E17154-1C6D-4FE6-BCC9-249869F7439B.jpegدیروز گزارشی منتشر شد با عنوان «عملیات موساد علیه برنامه هسته ای ایران در برلیناله ی آلمان» که در آن، سخن از فیلم سینمایی «مامور مخفی» ساخته ی «یوال آدلر» کارگردان اسراییلی که در جشنواره ی فیلم برلین اکران شده بود به میان آمده بود.

این فیلم که گفته می شود ناموفق بوده و نظر منتقدان سینمایی را جلب نکرده در باره ی برنامه ریزی موساد علیه برنامه ی هسته ای جمهوری اسلامی ست.

نکته ی جالب توجه در این فیلم، فیلم برداری پنهان و «جاسوسانه»ی تهیه کنندگان آن در سطح شهر تهران، و به طور واقعی ست به گونه ای که بدون جلب نظر عوامل امنیتی ج.ا. از طریق آیفون و با هنرپیشگان بدل ایرانی، صحنه های تهران این فیلم برداشته شده است.

حتی اگر این فیلم به لحاظ هنری موفق نباشد، از این نظر قطعا یک شاهکار به شمار می آید.

اما اسراییل «در واقعیت» چگونه پروژه های پنهان هسته ای جمهوری اسلامی را بی سر و صدا ناکار کرده و حکومت ملاها را از اجرای طرح های خرابکارانه شان -دستکم به مدت طولانی- باز داشته است.

اسراییل بر خلاف حکومت اسلامی، که اهل رجز خوانی و لاف زنی با صدای بلند است، در سکوت و به شکلی کاملا حرفه ای، علیه دشمنان خود وارد عمل می شود به گونه ای که در پایان حتی معلوم نمی گردد که آیا عملیات جاسوسی و تروریستی واقعا توسط اسراییل صورت گرفته یا نه و اگر آری کیفیت آن چگونه بوده است.

زمانی که هواپیمای ربوده شده «ار فرانس» حامل مسافران یهودی در سال ۱۹۷۶ توسط فلسطینی ها ربوده شد و در شهر «انتبه» پایتخت اوگاندا فرود آمد، نیروهای ضد تروریستی اسراییل با چراغ خاموش و بدون اطلاع مقامات کشور اوگاندا، در همان فرودگاه به طور مخفی هواپیماهایشان را فرود آوردند و طی یک عملیات غافلگیرانه، گروگان گیران را کشته و گروگان هایشان را نجات دادند.

«عیدی امین»ِ آدمخور، که از فلسطینی های هواپیما ربا حمایت می کرد و سربازان اش در انتبه به تروریست ها کمک می کردند، وقتی ضربه ی مهیب وارد شده اثرش در آمد، و روی دست او ۴۵ سرباز کشته شده ی اوگاندایی باقی ماند دچار خشم غریبی شد و دستور داد تنها بازمانده ی گروگان ها را که بانویی فرانسوی و یهودی بود و در بیمارستان بستری بود، اعدام کنند. در این عملیات موفق، گروگان ها با تلفات ناچیزی از چنگال گروگان گیران رهایی یافتند.

این عملیات نشان داد که نیروهای پیدا و پنهان اسراییل برای مقابله با دشمنان اسراییل و یهودیان تا چه اندازه آماده هستند و کارِ خود را بی سر و صدا انجام می دهند.

عملیات، علیه طرح های هسته ای جمهوری اسلامی هم از این نوع عملیات است. طرح های عملیاتی به گونه ای آماده می شود که ج.ا. نه می فهمد اسراییلی ها چگونه وارد عملیات می شوند، چگونه عملیات خود را پیش می برند، و چگونه بدون تلفات از ج.ا. خارج می شوند.

عملیات جاسوسی و تخریبی اسراییل بیشتر به موضوع فیلم هایی مانند «بالاتر از خطر» شباهت دارد، که اکنون می بینیم فیلمِ ساخته شده از عملیات، موفقیت عملیات واقعی را هم به دست نیاورده است!

در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۱ انفجار عظیمی یک مرکز سری موشکی در نزدیکی های تهران را نابود کرد. در اثر این انفجار، ۱۷ پاسدار کشته شدند و ده ها موشک ج.ا. از بین رفت.

سردار حسن تهرانی مقدم که به عنوان «پدر» موشک های دور برد «شهاب» شناخته می شد و از مسوولان برنامه های موشکی ج.ا. بود در این انفجار کشته شد.

هدف اصلی این عملیات اما، کشتن تهرانی مقدم نبود؛ هدف اصلی، نابود کردن موتورهای موشکی بود که با سوخت جامد کار می کرد و می توانست موشک های مجهز به کلاهک اتمی را تا فاصله ی ۱۰ هزار کیلومتری حمل کند و مسافت میان سیلو های زیرزمینی ج.ا. تا خاک امریکا را بپیماید.

قرار بود این موشک ها که به دستور خامنه ای ساخته شده بود ج.ا. را تبدیل به یک قدرت اتمی کند. عملیات نوامبر، باعث شد اجرای این طرح ماه ها به تاخیر بیفتد.

[ادامه دارد...]



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy