Tuesday, Feb 19, 2019

صفحه نخست » اظهارنظر سیاسی وریا غفوری برای او دردسرساز شد + فیلم

Ghafouri.jpgایران اینترنشنال - وریا غفوری، هافبک ملی پوش تیم فوتبال استقلال تهران امروز به حراست وزارت ورزش احضار شد.

غفوری چندی پیش در واکنش به مصاحبه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، که گفته بود، ما افتخار می‌کنیم بخاطر فلسطین، سوریه، یمن و لبنان تحت فشار هستیم، گفته بود، شما تحت فشار نیستید و در واقع این مردم عادی هستند که تحت فشار هستند. به نظر می‌رسد حضور او در وزارت ورزش با پست‌های جنجالی او بی ارتباط نیست.

رادیو فردا - ساعاتی پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی علیه ورزشکاران منتقد، رسانه‌های ایران خبر دادند که وریا غفوری، فوتبالیست ایرانی، به دلیل نوشته‌اش علیه سخنان محمد جواد ظریف درباره حمایت از فلسطین، به حراست فدراسیون فوتبال احضار شده است.

در گزارش این رسانه‌ها از جمله خبرگزاری مهر و وب‌سایت‌ خبرآنلاین به جزئیات احضار آقای غفوری و سخنان ردوبدل شده در جلسه او با مقامات حراست وزارت ورزش اشاره نشده است.

محمدجواد ظریف گفته بود «به دفاع از مردم فلسطین افتخار می‌کند» و افزوده بود «امروز همه ما زیر فشار هستیم».

علی کریمی اما یک روز بعد در اینستاگرام خود نوشت: «آقاى دکتر کدوم (ما) تحت فشارند؟ (ما) ما یا (ما) شما دقیقا؟»

وریا غفوری نیز خطاب به آقای ظریف نوشته بود که «شما تحت فشار نیستید، در واقع مردم معمولی تحت فشار هستند».

وی پس از آن نیز از نوشته خود دفاع کرد و گفت که برخی از مسئولان با سخنان خود «به درد و زخم مردم نمک می‌پاشند».

پس از این نوشته‌ها، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، از این بازیکنان فوتبال خواسته بود که «قبل از داوری بر اساس فضاسازی‌های یک جانبه» سخنرانی او را به صورت کامل گوش دهند.

رسانه‌های ایران روز دوشنبه در دقایق نخست که اظهارات علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را بازتاب دادند عباراتی از او نقل کردند که اندکی بعد این عبارات در نسخه کامل اظهارات وی حذف شد یا لحن آنها تغییر کرد.

در یکی دیگر از عبارات محذوف، رسانه‌های ایران گزارش کردند که علی خامنه‌ای گفته است: «برخی از کسانی که از امنیت کشور استفاده می‌کنند و کار و ورزش و... خود را انجام می‌دهند و بعد نمکدان می‌شکنند، بدانند امنیت از این راه به‌دست می‌آید».

اما این عبارت به طور کامل از متن نهایی گزارش سخنان رهبر ایران حذف شد و در صفحه توئیتر خبرگزاری فارس نیز به «کسانی که ... نمکدان می‌شکنند» تغییر یافت.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در سخنان آقای خامنه‌ای توضیح بیشتری در مورد کسانی که «کار و ورزش»‌ کرده و «نمکدان می‌شکنند» نیامده است اما اشاره او می‌تواند به توئیت‌های علی کریمی و وریا غفوری باشد.

در همین حال سایت وزارت ورزش ظهر روز دوشنبه نیز خبرهایی در حمایت از این سخنان رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرد.

این سایت همچنین مصاحبه‌ای به نقل از بیژن ذوالفقارنسب مربی سابق تیم ملی منتشر کرد که در آن از ورزشکاران خواسته شده تا در مورد مسائل سیاسی، اظهارنظر «احساسی» نکنند.

وی گفته است: «فوتبالیست‌ھا جدا از این جامعه نیستند و طبیعی است که باید شرایط جنگ اقتصادی را بیشتر از ھمیشه درک کنند».

سال گذشته ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان از علی کریمی به دلیل انتشار پستی در اینستاگرام شکایت کرده بود.

آقای کریمی در اینستاگرام خود نوشته بود که دلیل این شکایت انتشار دو پست در اینستاگرام بوده‌است که یکی از آنها با عکس آرامگاه کورش هخامنشی چاپ شده و دیگری با عکس دو فوتبالیست ایرانی که در یک بازی باشگاهی مقابل یک تیم اسرائیلی حاضر شده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy