Tuesday, Feb 19, 2019

صفحه نخست » دروغ بزرگ: افزایش نرخ دلار به خاطر نوروز است

arz_021819.jpgشبکه بیان - روزهای پایانی سال ۹۶ که دلار سیر صعودی خود را طی کرد، بسیاری می خواستند آن را به تعطیلات نوروز پیوند بزنند و اعلام کنند که افزایش قیمت به دلیل درخواست زیاد مسافران است و این قیمت واقعی نیست.

امسال هم همین موضوع تکرار شده است. تمام تلاش دولت بر این بود تا احتمالا دلار در کانال ۱۱ هزار تومان تا ۲۲ بهمن باقی بماند تا زهر شکست های بانک مرکزی به کام دولتمردان ننشیند.

پس از این تاریخ اکنون دیگر به نظر نمی رسد فشاری برای پایین نگه داشتن این نرخ وجود داشته باشد هرچند که آیت الله خامنه ای خواستار افزایش ارزش ریال شده بود.

در حالی که عبدالناصر همتی تا پیش از این تاکید می کرد که بازار ارز در کنترل کامل است و دلار نه تنها افزایش نخواهد داشت که به گفته برخی از مشاوران اقتصادی وابسته می تواند تا ۸۰۰۰ تومان هم پایین بیاید، این روزها شاهد افزایش مجدد نرخ دلار هستیم و این کالا به سمت کانال ۱۴۰۰۰ تومان در حرکت است.

از دیگر دروغ های مطرح شده مقصر دانستن حقوق های کارگران است که در پایان سال عیدی و سنوات هم به آن اضافه می شود و جو روانی غالب این خواهد بود که این نقدینگی به سمت بازار طلا و ارز در حرکت است.

در حالی که کارگران قطعا نیاز به خریدهای شب عید برای خانواده هایشان را دارند، تحلیل اینکه یک کارگر به جای ساماندهی وضعیت خانواده خود که در طول سال از بسیاری از امکانات محروم مانده و حالا در شب عید نیز محروم خواهد ماند چرا که سرپرست خانوار به سمت بازار فردوسی و استانبول برای خرید دلار در حرکت است نه تنها بی انصافی بلکه ضربه به اقتصاد آنان است.

دولت دائما در تلاش است تا نشان دهد افزایش حقوق کارگران باعث بروز نقدینگی می شود. حال که بحث بر سر حقوق های کارگران برای سال ۹۸ مطرح است، برخی تحلیل های امنیتی نشان می دهد که با یک تیر عیدی و سنوات قصدی وجود دارد که نشان دهد نقدینگی و تورم به وجود خواهد آمد.

این موضوع کاملا روشن است که کارگران در شب عید اتفاقا به جای ورود به بازار متلاطم ارز، به سمت خرده فروشان داخلی برای خرید مایحتاجی نظیر پوشاک (کفش، پیراهن و...) و تنقلات (آجیل، شیرینی، شکلات و...) خواهند رفت چرا که تصور کلی بر این است که در یک هفته باقیمانده تا عید، قیمت های نجومی این اقلام کهکشانی خواهند شد!

فرافکنی های شبه تحلیلگران امنیتی همه چیز را در افزایش نرخ ارز مقصر می داند به جز سیاست های غلط بانک مرکزی در جهت فشار برای کاهش نرخ ارز!

گزارشاتی تایید نشده مبنی بر برداشت از صندوق ذخیره ملی برای پایین نگه داشتن نرخ دلار وجود دارد که اعلام می کند خزانه بانک مرکزی تحمل فشار ناشی از برداشت بیشتر را ندارد.

در همین حال اما گزارش تایید شده ای وجود دارد که پیش از ورود دلار به کانال ۱۰ هزار تومان در شبکه رسانه ای بیان منتشر شد.

طبق دستور آیت الله خامنه ای به بانک مرکزی، عبدالناصر همتی وارد بازار ارز تهران شد و تمام تابلوها را یکسان و یک نرخ نمود چرا که دستور آیت الله خامنه ای به مثابه دستور از بالا بود.

دادستان تهران: مردم پول‌هایشان را به بانک بسپارند

رادیو فردا - عباس جعفری دولت آبادی دادستان پایتخت ایران از شهروندان خواسته پول‌های خود را به بانک ها بسپارند و در خانه نگهداری نکنند.

دادستان تهران امروز سی‌ام بهمن (نوزدهم فوریه) به رادیوی دولتی ایران گفته است اخیرا در یکی از پرونده‌های سرقت، سارقان از یک خانه توانسته بودند، ۲۵ میلیارد تومان پول نقد، طلا و دلار به سرقت ببرند لذا مردم نباید این میزان پول نقد را داخل منزل نگهدارند، پس بانک‌ها برای چه به وجود آمده‌اند".

آقای جعفری دولت آبادی گفته "به مردم توصیه می‌کنیم حرف دادستان شهر را بپذیرند و طلا و پول‌هایشان را به بانک‌ها بسپارند چرا که در صورت سرقت، ردیابی این وجوه مشکل است".

همزمان با تشدید بحران اقتصادی و افزایش فقر و بیکاری در ایران، مقام‌های این کشور از افزایش آمار سرقت خبر می‌دهند.

کاهش پی در پی ارزش پول ملی، بحران در برخی از موسسات اعتباری و ناتوانی از بازپرداخت سپرده های مالی شهروندان باعث شده که برخی با هدف حفظ سرمایه، به جای سپرده گذاری در موسسات مالی و بانکی، بخشی از دارایی خود را به صورت پول نقد از جمله ارزهای خارجی و طلا نگهداری کنند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

مقام های بانکی ایران ضمن تایید بحران در برخی بانک‌ها گفته‌اند که خطر ورشکستی هیچ بانکی را تهدید نمی کند. با این همه به دلیل ورشکستگی یا ناتوانی برخی از موسسات مالی و اعتباری در بازپرداخت سپرده‌های مردم، شماری از شهرهای ایران ماه ها صحنه اعتراضات مالباختگان بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy