Saturday, Feb 23, 2019

صفحه نخست » نادر طالب زاده و ماجرای ارتباط افسر اطلاعاتی آمریکا با مرضیه هاشمی

hashemi2_022119.jpgایران بریفینگ / ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ (۱۳ فوریه ۲۰۱۹) وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد مونیکا ویت، افسر سابق نیروی هوایی این کشور اطلاعات فوق سری درباره شبکه جاسوسی پنتاگون را به ایران داده است.

مطابق با آنچه در این بیانیه منتشر شده، وزارت دادگستری اعلام می‌کند مونیکا ویت در فوریه سال ۲۰۱۲ برای حضور در کنفرانس هالیودیسم به ایران می‌رود. طبق ادعای آمریکایی‌ها این برنامه را سازمان افق نو برگزار کرده که اسپانسر آن سپاه پاسداران است.

اکنون نادر طالب‌زاده عضو قرارگاه عمار و دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو در گفتگو با خبرنگار مشرق گفت: خانم ویت را مطبوعات غربی به عنوان دستاویزی برای تحریم کنفرانس «افق نو» مطرح کرده‌اند. به همین دلیل اگر مقالاتی که در نیویورک تایمز، واشنگتن پست و آسوشیتد پرس حتماً مورد بررسی قرار بگیرد. من اصلاً از خانم ویت خبری ندارم، با کدام ارگان در ارتباط بوده، چیزی نمی‌دانم. من مسئول افق نو هستم و با خانم ویت در ارتباط نبوده‌ام. رسانه‌های صهیونیستی قصد دارند و تلاش می‌کنند، بگویند که ما ایشان را به تهران آوردیم، این روش خبرسازی اهداف رسانه‌ای کنفرانس افق‌نو را وارونه جلوه می‌دهد.

با توضیحات طالب‌زاده در مورد حضور مونیکا ویت در ایران حالا مشخص می شود که موضوع بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار صداوسیمای ایران در آمریکا نیز به این خانم مربوط بوده است، طالب زاده که سعی دارد خود را از این داستان مبرا نماید می گوید : « مونیکا ویت در سال ۲۰۱۲، در هالیودیسم شرکت کردند و حضور ایشان رسمی نبود. یکی از دوستانی که در ایران زندگی می‌کند ایشان را دعوت کرد تا آمدند به عنوان یک شهروند عادی در این مجموعه برنامه‌های حضور داشت.

ما از ایشان اصلاً دعوت نکردیم. من به عنوان مسئول کمیته سینما و صهیونیسم، ایشان را دعوت نکردم. حین برگزاری این همایش، این خانم در ایران بود. صدها نفر در کنفرانس‌های ما می‌آمدند به صورت آزاد می‌نشستند و برخی از آنان که انگلیسی می‌دانستند و سابقه‌ای داشتند را دعوت می‌کردیم که سخنرانی کنند. در سال ۲۰۱۲ خانم مرضیه هاشمی می‌خواستند در آمریکا مستندی بسازنند و از ایشان به عنوان دستیار استفاده می‌کنند. این خبر را هم نیویورک تایمز نوشته و بنده نمی‌گویم. کسی که بیشتر از من درباره خانم ویت می‌داند، خانم هاشمی است و خانم هاشمی با ایشان ارتباط داشته است. ویت را دارند علم می‌کنند که اصل رویدادهای تأثیر گذار در افق نو را به انحراف ببرند»

اما مستقل از اظهارات طالب‌زاده، نیویورک تایمز و آسوشیتد پرس افشا کرده‌اند که در ۱۱ روزی که خانم هاشمی دستگیر شده بود، ۹۰ درصد بازجویی‌های ایشان درباره کنفرانس افق نو بود.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

طالب زاده با توجه به سیاست تحریم از جانب امریکا که می تواند فعالیت ها و نقل و انتقالات امکانات و تدارکات «کنفرانس افق نو» و حتی جشنواره فیلم فجر را با مشکلات جدی روبرو کند، پیشنهاد می کند که این کنفرانس در کشوری مثل روسیه برگزار شود : «اگر روس‌های قبول کنند این کشور مقصد خوبی برای این کنفرانس است یا در کشور دیگری که رفت و آمد برای مهمانان مشکل نباشد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy