Monday, Mar 18, 2019

صفحه نخست » نشست نظامی سه جانبه برای برقراری امنیت در مسیر تهران- دمشق

alsharq_031719.jpgالشرق الاوسط - سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در صدر یک هیات نظامی روز یکشنبه (۱۷ مارس) وارد دمشق شد. این سفر برای شرکت در نشست سه گانه کشورهای سوریه و ایران و عراق انجام می شود.

منابع سیاسی آگاه در دمشق در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفتند «در نشست سه جانبه احتمالا مساله برقراری امنیت در مسیر زمینی تهران - دمشق و نیز تامین امنیت در مرزهای سوریه و عراق و بازگشایی گذرگان القائم و الولید در مرز سوریه و عراق محور گفتگوها درنشست سه جانبه نظامی مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد».

به گفته این منابع، ایران با افزایش فشار به دنبال گشایش و فعالیت و برقراری امنیت مسیرهای حمل و نقل و زمینی است. این مساله به دنبال اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران در راس اولویت های ایران قرار دارد. مرحله جدید تحریم ها پنج ماه پیش آغاز شد.

خبرگزاری «فارس» گزارش داد «باقری در این سفر عمدتا درباره گسترش همکاری دفاعی و نظامی گفتگو می کند و از مستشاران نظامی ایران در سوریه بازدید می کند».

از سوی دیگر، نیروهای سوریه دموکراتیک روز یکشنبه (۱۷ مارس) گفتند که جدول زمانی مشخصی برای پایان عملیات نظامی علیه گروه «داعش» در شرق سوریه ندارد و چند هزار نفر از پیکارجویان داعش هنوز در باغوز محاصره هستند. کینو جبرائیل سخنگوی این گروه گفت «جدول زمانی دقیقی برای پایان این عملیات نداریم... ممکن است چند روزی طول بکشد».

خبرگزاری های غیر دولتی سوریه به نقل از باقری گفتند «هر کشوری که به دنبال حضور نظامی در سوریه است باید با حکومت این کشور هماهنگ کند. این مساله شامل حال نیروهای مستقر در شرق فرات و استان ادلب نیز می شود. این نیروها باید خاک سوریه را هر چه زودتر ترک کنند».

این اظهارات در حالی مطرح می شود که شنیده ها حاکی از توافق بین روسیه و ایران و نیز احتمال تشکیل گروه کاری بین المللی برای اخراج نیروهای خارجی از سوریه از جمله نیروهای ایرانی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy