Tuesday, Apr 2, 2019

صفحه نخست » اعلام حالت فوق‌العاده در شوش؛ مسئولان جرات حضور در پلدختر را ندارند

floodShoosh_040218.jpgرادیو فردا - پس از بیش از دو هفته سیل در ایران، هر روز بر تعداد استان‌های درگیر سیل افزوده می‌شود. این فاجعه طبیعی تاکنون جان بیش از ۴۰ نفر در کشور را گرفته و هر روز در یک شهر یا منطقه حالت فوق‌العاده اعلام می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه: مسئولان جرات حضور در پلدختر را ندارند

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه برای رسیدگی به سیل‌زدگان در پلدختر در استان لرستان « مدیریتی وجود ندارد»، افزود که «مردم عاصی هستند» و « هیچ مسئول دولتی جرات» حضور در این شهرستان را ندارد.

محمد پاکپور گفت که جاده اغلب روستاها مسدود شده و تنها با بالگرد به ساکنان آن‌ها غذا فرستاده می‌شود.

وی تاکید کرد:« مردم وضع بسیار اسف‌باری دارند و شرایط بدی است».

سخنان آقای پاکپور درحالی بیان شده که مقامات دولتی از رسیدگی به مشکلات سیل‌زدگان خبر داده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

از جمله پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس ایران گفت: «اورژانس کشور با تمام امکانات و توانش به لرستان آمده و چهار فروند بالگرد را نیز برای امدادرسانی به لرستان فرستادیم».

به گفته آقای کولیوند، تاکنون ١۵٠ مجروح جابه جا شده‌اند که ١۵نفر آنها بستری هستند و بقیه ترخیص شدند.

در ادامه انتشار اخباری از اثر مخرب سیل‌های اخیر بر مکان‌های باستانی و تاریخی ایران، خبرگزاری رسمی ایرنا روز دوشنبه از فرو ریختن یک یخچال طبیعی در استان همدان خبر داد.

ایرنا در این باره نوشت: «یخچال میرفتاح، از آثار تاریخی دوره قاجاریه و تنها بنای خشتی استان همدان و یگانه یخچال در غرب کشور، زیر فشار بارش برف و باران اخیر طاقت نیاورد و فرو ریخت.»

C2A0860.jpgاحمد ترابی، معاون مرمت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، گفت: «قسمت فوقانی این بنا خشتی بود و به دلیل جذب و نفوذ باران و برف بسیار سنگین شده و ریزش کرد.»

آقای ترابی همچنین هشدار داد که مسجد جامع و امامزاده کوه، امامزاده هود و امامزاده اظهر، از بناهای گنبدی همدان، «به دلیل قابلیت جذب و نفوذ باران و برف بیشتر در معرض آسیب هستند».

پیشتر در روز چهارشنبه، هفتم فروردین، محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ایران، گفته بود که بر اثر شدت باران «تَرک‌های نقش رستم متأسفانه در حال باز شدن هستند و وضعیت بحرانی است».

***

پس از پلدختر در استان لرستان، حال از شهر شوش در استان خوزستان خبر می‌رسد که به دلیل جاری شدن سیل حالت فوق‌العاده اعلام شده است.

خبرگزاری میزان روز سه‌شنبه به نقل از عدنان غزی، فرماندار شوش، خبر داد که در این شهر حالت فوق‌العاده اعلام شده است.

به گفته آقای غزی، «بیش از ۳۰ روستا» در حوالی این شهر نیز تخلیه شده‌اند.

پلدختر در جنوب استان لرستان روز دوشنبه در شرایط اضطراری قرار گرفت و راه‌های ارتباطی و مخابراتی با آن قطع شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy