Wednesday, May 8, 2019

صفحه نخست » بریتانیا: نقض برجام برای ایران عواقب سنگینی به‌همراه خواهد داشت

iran_britania.jpgایران اینترنشنال - مارک فیلد، معاون وزیر خارجه بریتانیا در پاسخ به تصمیم ایران برای کنار گذاشتن برخی از تعهدهایش نسبت به توافق هسته‌ای گفت: «بیانیه امروز تهران گام ناخوشایندی است.»

او افزود اگر ایران از تعهدهایش در چارچوب برجام عقب‌نشینی کند با پیامد‌های آن روبرو خواهد شد.

معاون وزیر خارجه بریتانیا تاکید کرد: «ما امروز از بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ایران صحبت نمی‌کنیم ولی در نظر بگیریم که این تحریم‌ها در ازای محدودیت بر برنامه هسته‌ای ایران برداشته شدند».

فیلد همچنین گفت توافق هسته‌ای با ایران توانسته این برنامه را همچنان صلح‌آمیز نگه دارد.

سید جلال ساداتیان سفیر پیشین ایران در بریتانیا می‌گوید تاکتیک ایران به تعویق انداختن درگیری و مقابله با کشور آمریکا است.

سیدجلال ساداتیان در گفت‌وگویی با خبرگزاری جماران، ضمن اشاره به افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا در سال ۲۰۱۹ تاکید کرد که ایران به دنبال جنگ با آمریکا نیست.

با «خوب» خواندن این تاکتیک ایران گفت:‌ « باید همه تلاش‌مان این باشد که افکار عمومی دنیا و به تبع آن افکار عمومی آمریکا نسبت به حرکت های غلط ترامپ آگاه‌تر شود.»

سفیر سابق ایران در بریتانیا ضمن ابراز امیدواری نسبت به عدم انتخاب مجدد دونالد ترامپ در آمریکا گفت:‌ « من فکر می‌کنم در مجموع ما با ترامپ نمی‌توانیم کنار بیاییم. دنبال این هستیم که این بازه زمانی را از سر بگذرانیم.»

ساداتیان همچنین با اشاره به امکان درگیری نظامی بین ایران و عربستان سعودی ادعا کرده است که این کشور بدون اذن آمریکا وارد درگیری با ایران نمی‌شود. وی اضافه کرد: «درگیری به نفع ما هم نیست، ولو آن‌که ما هم می‌توانیم چند موشک به عربستان، اسرائیل و امارات بزنیم و آن‌ها را هم دچار مساله کنیم.»

این تحلیل‌گر مسایل خاورمیانه با تایید درگیر بودن ایران در جنگ نیابتی با عربستان‌سعودی گفت:‌ «آن‌ها در یمن با ما می‌جنگند، اما نتوانسته‌اند آن را به پیش ببرند. او (عربستان سعودی) با تمام ظرفیتش در لبنان با ما جنگید، اما نتوانست جنگ را به پیش ببرد. این‌ها همه کاری کردند و در همه عرصه‌ها با ناکامی مواجه شدند.»

سید جلال ساداتیان،‌ نماینده سابق مجلس ایران و همچنین سفیر پیشین ایران در بریتانیا بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy