Saturday, Jun 8, 2019

صفحه نخست » زندگی پیچیده همسر و برادر همسر نجفی؛ ماجرای خانه کوی فراز میترا استاد چه بود؟

ostad_060819.jpgمسعود استاد برادر میترا استاد مدرس یکی از مدارس تیزهوشان در منطقه سعادت آباد بوده است. حضور او در آن مدرسه بدون حاشیه نبوده است. رویداد۲۴ اطلاعاتی از زمان حضور مسعود استاد در آن مدرسه به دست آورده که در ادامه می‌خوانید.
رویداد۲۴ - در حالی که نزدیک به دو هفته از قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی گذشته اما هنوز ابعاد زیادی از این ماجرا مخفی مانده است؛ برادر میترا استاد گفته در روزهای آینده انتقام می‌گیرد و ابعاد موضوع را روشن خواهد کرد؛ اما مسعود استاد برادر میترا کیست که از ابعاد ماجرا با خبر است؟ خبرنگار رویداد۲۴ اطلاعاتی از یک منبع آگاه به دست آورده که نشان می‌دهد مسعود استاد پیش از این در یک دبیرستان دخترانه (سمپاد) در منطقه ۲ تهران تدریس می‌کرده است.

این منبع آگاه درباره برادر میترا استاد می‌گوید: مسعود استاد در رشته هوا فضا تحصیل کرده بود و مربی پژوهشی در یک مدرسه دخترانه در منطقه سعادت آباد تهران بود. اما به خاطر برخی مسائل حضور او در مدرسه ممنوع شد. در آن زمان شایعه شده بود که این ممنوعیت به خاطر مسائل اخلاقی بوده است.

وی در ادامه گفته برخی از محصلان از مدرسه در ساختمانی در محله کوی فراز رفت و آمد داشتند و معلوم نبود دلیل این رفت و آمد چه بوده است. بعد از مدتی این موضوع نیز مسئله‌ساز شده بود.

قانون حضور مردان در مدرسه‌های دخترانه می‌گوید مدرسه باید سه شرط اصلی داشته باشد؛ بالای ۳۰ سال، حتما متاهل و دارای تاییدیه حراست باشد. اسنادی که به دست رویداد۲۴ رسیده حاکی است که مسعود استاد در زمان حضور در این دبیرستان دخترانه هیچکدام از این سه شرط را نداشته است و با وجود مخالفت حراست، ادامه حضور او در این مدرسه با اصرار مدیر دبیرستان انجام شده است.

موضوع استخدام مسعود استاد را از مدیر وقت مدرسه «ف» واقع در سعادت آباد تهران پیگیری می‌کنیم، او که اکنون از منطقه ۲ به منطقه ۱۸ رفته، اینگونه پاسخ می‌دهد: «مسعود استاد نیروی پژوهشی بوده و به مدت یکسال هر هفته پنجشنبه‌ها در مدرسه تدریس می‌کرد.»

سوال می‌پرسیم که چرا فردی که هیچکدام از سه شرط تدریس را نداشته در مدرسه دخترانه مشغول بوده، خانم «ص» می‌گوید: «آقای مسعود استاد متاهل نبود و بالای ۳۰ سال هم نبود، اما سال اول تاییدیه گزینش را داشته ولی این تاییدیه در سال دوم رد شد و به همین دلیل ایشان را از مدرسه حذف کردیم. البته گزینش بعدا او را رد کرد، چون نامه رد گزینش مربوط به شهریور ۹۶ است، اما مسعود استاد خرداد ۹۶ از مدرسه رفت.»

اطلاعات دیگر رویداد۲۴ نشان می‌دهد پس از اخراج مسعود استاد از مدرسه «ف» در سعادت آباد، خواهر او یعنی میترا استاد در همان دبیرستان استخدام شده است. حضوری که حواشی زیادی در پی دارد به نحوی که میترا استاد بعد از چندین ماه حضور در مدرسه به خاطر مسائل اخلاقی مجبور به ترک کار می‌شود.

این موضوع را نیز از خانم «ص» مدیر وقت مدرسه پیگیری می‌کنیم که چگونه فردی با مدرک تحصیلی معمولی توانسته در مدرسه تیزهوشان تدریس کند؟ مدیر مدرسه می‌گوید: «شایعه شده بود اینها خواهرزاده‌های من هستند، اما این مسئله حقیقت نداشت و حرف‌های افرادی بود که ما را اذیت می‌کردند. درباره خواهر مسعود استاد هم ماجرا اینگونه بود که دو سال پس از اخراج برادرش در مدرسه استخدام شد.»

یک منبع آگاه گفته ۶ پس از حضور میترا استاد در مدرسه «ف» بین مدیر مدرسه و میترا اختلاف به وجود می‌آید؛ گویا این اختلاف بر سر مسائل اخلاقی بوده و مدیر مدرسه به خاطر برخی مسائل گلایه داشته است. آنگونه که خبرنگار رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده، در این اختلاف پای حراست نیز به میان می‌آید.

مدیر وقت مدرسه «ف» در پاسخ اینکه چگونه هر دو نفر در یک مدرسه تدریس می‌کرده‌اند، می‌گوید: «به هر حال اتفاقی بوده که افتاد و این استخدام به سفارش یک فرد ذی‌نفوذ انجام شد.» مدیر وقت مدرسه درباره اینکه فرد سفارش کننده چه کسی بوده، صحبتی نکرد و صحبت‌های خود را با این توصیه ادامه داد «شما باید بروید ماجرا را از شهرداری پیگیری کنید، چون موضوع کلان‌تر و پیچیده‌تر از یک مدرسه است. بروید بپرسید صلاحیت میترا استاد چگونه برای انتخابات شورای شهر تایید شده است.»

از خانم «ص» درباره ساختمانی در منطقه «کوی فراز» سوال می‌پرسیم که چرا آن زمان این مسئله گفته شده که دختران مدرسه به آنجا می‌رفته‌اند، او می‌گوید: «این‌ها مال سال ۹۶ و ۹۷ است و مربوط به دوران حضور مسعود استاد در مدرسه نیست و اطلاعات دقیقی از این ماجرا ندارم و فقط شنیده‌ام دختران دیگر آنجا می‌رفته‌اند، اما اینکه دختران مدرسه ما بوده‌اند را نمی‌دانم.»

از مدیر وقت مدرسه تیزهوشان «ف» می‌پرسم چه شد که شما بعد از این ماجرا از سعادت آباد در شمال تهران به محله یافت آباد در جنوب تهران رفتید، آیا این انتقال با موضوع و حواشی آن مدرسه مرتبط بوده است، پاسخ می‌شنویم «این دو ماجرا ارتباطی با هم نداشته و من سال ۹۷ به منطقه ۱۸ رفته‌ام.»

به گزارش رویداد۲۴ آنگونه که مسعود استاد گفته باید منتظر افشاگری‌های او در روزهای آینده باشیم، زیرا معلوم نیست سخنانی که او قرار است بگوید، درباره زمان تدریس او و خواهرش در مدرسه «ف» سعادت آباد هم خواهد بود؟ آیا قرار است اطلاعات بیشتری از ماجرای ساختمان کوی فراز بشنویم یا خیر. رویداد۲۴ ضمن آمادگی جهت انتشار صحبت های آقای مسعود استاد از حواشی حضور خود و خواهرش در یک دبیرستان دخترانه، بنا دارد در روزهای آینده ابعاد جدیدی از ماجرا را منتشر کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy