Thursday, Jul 4, 2019

صفحه نخست » اخطار حسام‌الدین آشنا به ترامپ: می‌توانیم دوباره یک رئیس جمهور آمریکا را سرنگون کنیم

official_070319.jpgحسام الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری با یادآوری سرنوشت جیمی کارتر به ترامپ به او اخطار داد و در توئیتر نوشت: ما درگذشته یک رئیس‌جمهوری آمریکا را سرنگون کرده‌ایم و می‌توانیم این کار را دوباره انجام دهیم.

ترامپ می‌تواند با گوش کردن به سخنان پمپئو به ریاست جمهوری یک دوره‌ای خود پایان دهد. یا به تاکر کارلسون (مجری فاکس نیوز) گوش دهد و می‌توانیم وضعیت متفاوتی داشته باشیم.

اخطار آشنا به ترامپ مورد توجه خبرگزاری فرانسه قرار گرفته است.

519904_222.jpg

هشدار ترامپ به روحانی: تهدیدات شما دامن خودتان را خواهد گرفت

دونالد ترامپ چهارشنبه ۱۲ تیر ماه در واکنش به اظهارات حسن روحانی در مورد افزایس میزان غنی‌سازی اورانیوم، هشدار داده است که تهدیدهای ایران در نهایت دامن این کشور را خواهد گرفت.

دونالد ترامپ در توییتی نوشته است: ایران هشدار تازه‌ای داده است. روحانی می گوید به «هر میزانی که بخواهیم» غنی سازی می‌کنند، اگر توافق جدیدی در کار نباشد. ایران، مراقب تهدیدهای خود باش. آنها می‌توانند بازگرداند و طوری شما را نیش بزنند که تا به حال کسی چنین نیش نخورده باشد.

روحانی چه گفته بود؟

حسن روحانی روز چهارشنبه ۱۲ تیر در جلسه هیئت دولت طی سخنانی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «در این منطقه یک سال است که آتش و آتش‌بازی را آغاز کردید، شما که می‌گویید بازی با آتش خطرناک است چرا آتش را روشن کردید؟ خاموش کردن آن دست شماست».

اشاره روحانی به سخنان چند روز پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست که در واکنش به افزایش غنی‌سازی اورانیوم در ایران از این کشور خواسته بود «با آتش بازی نکند».

آقای روحانی خطاب به مقام‌های آمریمایی ادامه داد: «به تعهدات خود و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل برگردید. البته اگر بازنگردید ما همان طور که اعلام کردیم و در نامه هم برای شما نوشتیم رأس ۶۰ روز اقدامات بعدی را انجام می‌دهیم.»

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه برای سران ۵ کشور اروپایی و انتشار بیانیه رسمی اعلام کرده که برای حفظ برجام تعهدات خود را کاهش می‌دهد، گفت: «اقدام ایران در کاهش تعهدات برای ضربه زدن به برجام نیست، بلکه در راستای حفظ برجام است، چرا که معتقدیم اگر اقدامی انجام ندهیم، برجام از بین خواهد رفت. به خاطر آنکه طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل نکردند و به این ترتیب برجام از بین نرود، متقابلاً تعهدات خود را کاهش می‌دهیم تا این ساختمان بتواند متعادل بوده و حفظ شود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy