Friday, Jul 19, 2019

صفحه نخست » سپاه یک نفتکش بریتانیایی را توقیف کرد + نیم ساعت بعد توقیف دومین نفتکش بریتانیایی

UKtanker_071919.jpg

خبر تکمیلی: ساعاتی پس از اعلام توقیف یک نفت‌کش بریتانیایی به دست سپاه پاسداران ایران، یک نفتکش برتانیایی دیگر نیز به سمت ایران تغییر مسیر داد؛ موضوعی که احتمال توقیف یک نفتکش بریتانیایی دیگر را نیز مطرح می‌کند.

پیش از این سپاه پاسداران ایران روز جمعه 19 ژوئیه 2019 اعلام کرد یک نفتکش بریتانیایی را در تنگه هرمز توقیف کرده است.

بی بی سی - سپاه پاسداران اعلام کرده است که یک نفتکش بریتانیایی به نام "استینا ایمپرو" را "به‌علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی" در تنگه هرمز توقیف کرده است.

دولت بریتانیا یک نشست امنیتی ویژه برای بررسی وضعیت برگزار می‌کند و وزارتخانه‌های خارجه و دفاع بریتانیا اعلام کرده‌اند که در پی "اطلاعات فوری" درباره نفتکش توقیف‌شده هستند.

کاخ سفید اعلام کرده برای "دفاع در برابر اقدامات خصمانه ایران" با متحدان آمریکا همکاری می‌کند.

توقیف نفتکش بریتانیایی حدود دو هفته پس از آن انجام می‌شود که نیروی دریایی بریتانیا یک نفتکش ایرانی را در تنگه جبل‌الطارق توقیف کرد. ایران توقیف "گریس ١" را "راهزنی دریایی" خواند و گفت این اقدام بی پاسخ نخواهد ماند.

روز جمعه دادگاهی حکم داد که توقیف این نفتکش ایرانی یک ماه دیگر تمدید شود.

استینا ایمپرو دومین نفتکشی است که سپاه در روزهای اخیر توقیف آن را اعلام کرده است.

نفتکش استینا ایمپرو تحت پرچم بریتانیا است و از بندر فجیره امارات متحده عربی به مقصد الجبیل در عربستان سعودی می‌رفته است.

تجهیزات ردیابی این نفتکش از عصر جمعه خاموش شده است. اطلاعات کشتی‌رانی جهانی حاکی از آن است که این نفتکش آخرین بار در نزدیکی جزیره‌های قشم و لارک ردیابی شده است.

شرکتهای استینا بالک و نورترن مارین، صاحب و مدیر کشتی استینا ایمپرو هم در بیانیه‌ای توقیف این نفتکش از سوی ایران را تایید کرده‌اند.

این بیانیه می‌گوید حدود ساعت چهار بعد از ظهر ۱۹ ژوئیه به وقت بریتانیا، چند شناور کوچک و یک هلیکوپتر، به کشتی استینا ایمپرو نزدیک شدند که در حال عبور از تنگه هرمز و در آبهای بین‌المللی بود.

این شرکتها می‌گویند که در حال حاضر قادر به تماس با کشتی که آخرین بار در حال حرکت به سمت شمال به سوی ایران بوده، نیستند.

بنا بر این بیانیه کشتی استینا ایمپرو ۲۳ خدمه دارد.

سپاه می‌گوید نفتکش بریتانیایی را "برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم" به سازمان بنادر و کشتی‌رانی تحویل داده است. گفته شده سازمان بنادر و کشتی‌رانی استان هرمزگان درخواست توقیف نفتکش را داده بود.

سپاه روشن نکرده که از نظرش این نفتکش چه قوانین و مقرراتی را نقض کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy