Sunday, Jul 28, 2019

صفحه نخست » ویژگی اصلی سامانه جدید دفاع ضدموشکی اسرائیل برای انهدام موشک‌های ایران

7D8CC437-4513-413D-9ED5-1A27E9114431.jpegرادیو بین المللی فرانسه - یک هفته پس از آزمایش موشکی جدید ایران، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه ۲۸ ژوئیه، از آزمایش موفقیت‌آمیز یک سامانه آمریکایی-اسرائیلی دفاع ضدموشکی به نام «پیکان ۳» در آلاسکا خبر داد.

این سامانه دفاع ضدموشکی که با همکاری شرکت صنایع هوایی اسرائیل و شرکت بویینگ امریکا طراحی و ساخته شده، قادر است که موشک‌های بالستیک غیرمتعارف را در فضا و در ارتفاعی منهدم کند که انهدامشان خطری ندارد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه


سامانه پیکان ۳ پیشتر برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ بر فراز دریای مدیترانه آزمایش شده بود و آزمایش دوباره آن بارها در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به دلیل مشکلات تکنیکی به تعویق افتاده بود.


این سامانه در سال ۲۰۱۷ به اسرائیل تحویل داده شد، اما هنوز مراحل نهایی تأیید را از سوی آمریکا نگذرانده است.

وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرده که آزمایش این سامانه در آلاسکا با هدف بروز کردن این سامانه با رادارهای ایکس-باند بوده که اجازه کنترل آن را از آسمان سراسر جهان می‌دهد. این نوع رادار در سامانه دفاع موشکی تاد نیز که ضد موشک‌های میان‌برد است و اکنون در اختیار اسرائیل قرار دارد، به کار برده شده است.

000_1j608t.jpg
همچنین بنیامین نتانیاهو که همزمان مسئولیت وزارت دفاع اسرائیل را برعهده دارد، درباره آزمایش پیکان ۳ گفت: «عملکرد عالی بود. همه تیرها به هدف خورد.»

خبرگزاری رویترز نوشت که اسرائیل این سامانه دفاع ضدموشکی را برای محافظت خاک اسرائیل از پرتاب احتمالی موشک‌های ایرانی منتقل شده به سوریه، می‌خواهد.
آزمایش این سامانه در حالی است که ایران نیز هفته گذشته یک موشک بالستیک جدید میان‌برد را آزمایش کرد که به گفته مقامات آمریکایی هزار کیلومتر برد دارد.

نخست وزیر اسرائیل در واکنش به این آزمایش موشکی ایران گفت: «اسرائیل از این پس قابلیت اقدام علیه موشک‌های بالستیک پرتاب شده از خاک ایران یا هر جای دیگر را دارد.»
او ادامه داد: «همه دشمنان ما باید بدانند که ما می‌توانیم، چه از نظر دفاعی و چه از نظر تهاجمی، بالاتر از آنان باشیم.»
پیشتر نتانیاهو با اشاره به جنگنده‌های اف-۳۵ اسرائیل، ایران را تهدید کرده بود که این کشور در محدوده حملات هوایی اسرائیل قرار دارد.

در همین زمینه:

رادیو اسراییل نوشت: در همان حال که حکومت اسلامی ایران، تقریبا هر ماه از طراحی و تولید موشک تازه ای سخن می گوید و یا از آزمایش های موشکی جدید خود خبر می دهد، اسرائیل اعلام کرد که یک رشته آزمایش های جدید در مورد نوع بهینه سازی شده سیستم ضد موشکی اسرائیل با موفقیت پایان یافته است. سخن از سامانه ضد موشکی "ختس شالوش" یا پیکان سه می باشد که موشک های بالستیک و دو پرواز دشمن را در فضای خارجی نابود می کند.

سامانه ختس شالوش حدود ده سال پیش توسط دانشمندان و مهندسین اسرائیلی طراحی گردید و بخش مهمی از هزینه ساخت آن را ایالات متحده تامین کرد و رشته آزمایش های اخیر نیز با کمک ایالات متحده در آلاسکا انجام شد و همگان از طرز کار آن ابراز رضایت کردند.

علت انتخاب آلاسکا برای انجام این رشته آزمایش ها آن است که خاک و فضای اسرائیل به اندازه کافی بزرگ نیست که بتوان موشکی را به خارج از فضا فرستاد و آن را نابود کرد.

منابع آگاه گفتند که در جریان آزمایش ها در آلاسکا، سیستم ضد موشکی پیکان سه توانست یک موشک فرضی دشمن را در ارتفاع بسیار زیاد و خارج از جو زمین، ردیابی کرده و نابود سازد.

حکومت اسلامی ایران اعلام داشته که دارای یک رشته موشک های بالستیک با بردهای مختلف می باشد. رژیم ایران بارها تهدید کرده که می تواند اسرائیل را با یک رشته حملات موشکی نابود سازد. مقصود رژیم ایران، انجام حمله موشکی با کمک حزب الله لبنان، توسط حماس و جهاد اسلامی، و همچنین از خاک سوریه است. ولی خود حکومت نیز ممکن است اسرائیل را هدف حمله موشکی قرار دهد.

فرماندهان سپاه پاسداران ادعا کرده اند که با انجام یک رشته حملات موشکی از چند جهت، اسرائیل را در ظرف سی دقیقه نابود کنند.

اسرائیل دارای سه رشته سامانه ضد موشکی، به هدف شکار کردن موشک های مختلف با برد زیاد و یا میان برد و یا کوتاه برد می باشد.

واژه بالستیک به موشک هایی اطلاق می شود که پس از شلیک، وارد فضای خارجی می شوند و با نزدیک شدن به هدف، وارد جو زمین گردیده و با سرعت بسیار بالا، به هدف اصابت می کنند.

مقامات آمریکایی هفته پیش فاش ساختند که سپاه پاسداران دو موشک جدید را با برد یک هزار کیلومتر، در داخل خاک ایران آزمایش کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy