Tuesday, Aug 6, 2019

صفحه نخست » نامه‌ای به آیت الله خامنه‌ای، منصور فرهنگ

Mansour_Farhang.jpgآقای خامنه‌ای، امید چندانی ندارم که پیشنهاد ارائه شده در این نامه را جدّی بگیرید ولی انتظار دارم که نگرانی ایرانیان را از بروز جنگ با آمریکا بپذیرید و برای جلوگیری از آن دست به اقدامی بدیع و واقعبینانه بزنید. چرا که بر خلاف نظر مرشد شما، آیت الله خمینی، جنگ چیز خوبی نیست، آنهم جنگی که احتمال منطقه‌ای شدن دارد و قربانیان اصلی آن مردم ایران خواهند بود. شما و رئیس جمهور آمریکا دانلد ترامپ جنگ را به نفع خود نمیدانید زیرا نتایج آن هم مشکلات سیاسی و اقتصادی ایران را تشدید و هم امکان تجدید انتخاب ترامپ را تضعیف میکند.

ضدّیت ترامپ با برجام ارتباطی با محتوای آن ندارد. او نه متن برجام را خوانده و نه فهمی از اهمّیت مهار بی سابقه برنامه هسته‌ای یک امضا کننده عهد نامه منع گسترش تسلیهات هسته‌ای دارد. مخالفت ترامپ با برجام دو دلیل داشت. اوّل اینکه عهد نامه دست آورد سیاست خارجی رئیس جمهور باراک اوباما محسوب میشد و دشمنی ترامپ با اوباما چنان روان پریشانه بوده و هست که در طی دو سال و نیم گذشته تمام تصمیمات اوبامارا که از جهت حقوقی امکان لغو شدن داشته لغو کرده. دلیل دوّم ترامپ در مخالفت با برجام روابط تنگاتنگ او و خانواده دامادش با بنیامین ناتانیاهو و گروهای دست راستی اسرائیل است. این عناصر دشمنی ولایت فقیه با اسرائیل را هم از جهت رقابت با نیروهای مترقّی و صلح دوست داخلی و هم در سطح منطقه بخاطر تقابل کشورهای سنّی عرب باایران به نفع خود میدانند. سالها است که دست راستیهای اسرائیل سعی میکنند که در گفتمانها و رقابتهای منطقه‌ای مسئله فلسطین را به حاشیه برانند. در این رابطه، بلند پروازیهاو و تبلیغات صدور انقلاب رژیم شما یاری رسان أنها بوده است. امروز دولتهای عرب حاشیه خلیج فارس سیاست ولایت فقیه در منطقه را خطر اصلی برای ثبات و امنیّت خود میدانند و دفاع از حقوق مردم فلسطین را بایگانی کرده‌اند. البته باید در نظر داشت که در دشمنی با حقوق بشر و بی توجّهی به رفاه و امنیّت و حیثیّت جوامع خود شما و رهبران عرب رفتار و کردار مشابه دارید. به بیان دیگر، تقابل شما با اسرائیل و عربستان سعودی مورد رضایت ترامپ است زیرا نه تنها اثر منفی برای انتخاب مجدٌد او ندارد بلکه ادامه آن وابستگی مستبدّین عرب به آمریکا را تشدید میکند.

آقای خامنه‌ای، چالش و خواست مشترک شما و ترامپ حلّ مسالمت جویانه بحران برجام است. ترامپ شما را به مذاکره بدون پیش شرط دعوت کرده و شما از او میخواهید که اوّل به تعهّدات خود به برجام عمل کند تا برای گفتگو تصمیم بگیرید. واقعیّت این است که مشکل ترامپ با برجام پیوند نام آن با رئیس جمهور اوباما است و معتقد است که دعوت شما به کاخ سفید با هدف تغیر نام برجام دست آورد مثبتی برای مبارزه انتخاباتی او خواهد بود. ایده أل ترامپ این است که در برابر دوربینهای خبر گزاریهای جهان دستی به گردن شما بیاندازد و مدّعی شود که برایش دعا کرده‌اید و عهد نامه مورد نظرش را پذیرفته‌اید. او تغییر قابل ذکری در عهد نامه نمیخواهد ول برایش مهم است که نام جدیدی به أن داده شده تا به هوادرانش بگویدکه سیاست غلط اوباما را لغو کرده است. ترامپ در کارگردانی و بهره برداری تبلیغاتی از اینگونه نمایشها مهارت دارد. نمونه مشهورش را در ملاقاتهای او با رئیس جمهور کره شمالی مشاهده کرده‌ایم. شما میتوانید به تهران برگردید و اعلام کنید که برجام تغییری نکرده و نتیجه ملاقات با ترامپ تمکین شیطان بزرگ به نایب امام زمان بوده است. همه کارشناسان بر این باورند که گفتگوی ترامپ با کیم جونگ-اون تاٌثیری روی برنامه هسته‌ای کره شمالی نداشته ولی ترامپ از عشق خود به کیم جونگ-اون لاف میزند و مّدعی است که او مصمّم به خلع سلاح هسته‌ای کشورش است. همانطور که بی اعتنائی به واقعییات برای ولی فقیه برخوردار از موهبت «فصل الخطاب» بودن امری عادی است، ترامپ نیز خود را «فصل الخطاب» میداند وهمه سخنان منتقدین و مخالفین خود را بدلی و جعلی مینامد. البتّه باید افزود که زیر سوآل بردن «فصل الخطاب» بودن شما در ایران میتواند سوال کننده را گرفتار زندان و شکنجه کند حال آنکه در آمریکا قانون به افراد و رسانه‌ها حق میدهد که دروغهای ترامپ را فاش کنند.

اگر امام زمان راضی به سفر ولی فقیه به واشنگتن نیست، شما میتوانید ترامپ را برای مذاکره در باره بحران برجام به جمکران دعوت کنید تا روان خود شیفته او مجذوب امام غایب شود و همانطور که عاشق کیم جونگ-اون شد به مهدی موعود نیز اظهار علاقه نماید و زنده بودن او را تأیید کند. شرط راضی کردن ترامپ برای حضور در این صحنه تاریخی خروج موقّت امام از زیر زمین جمکران و در برابر دوربین خبر نگاران دستی به گردن ترامپ انداختن است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy