Monday, Aug 26, 2019

صفحه نخست » رئیس جمهوری لبنان: حملات پهپادی اسرائیل «اعلام جنگ» است

6D543DB1-9C0D-480A-B4E8-EEC123B1987B.jpegالعربیه فارسی

ژنرال میشل عون، رئیس جمهوری لبنان شامگاه دو‌شنبه 26 اوت در دیدار با یان کوبیچ، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان تاکید کرد دو حمله اسرائیل به «حومه» جنوبی بیروت و منطقه «قوسایا» در تناقض با قطعنامه شمال 1701 سازمان ملل متحد و «اعلام جنگ» است.

ژنرال عون، رئیس جمهوری لبنان ضمن «اعلام جنگ» دانستن حملات پهپادی اسرائیل، بر حق کشورش برای دفاع از حاکمیتش در مقابل حملات اسرائیل تاکید کرد.

از سویی دیگر سعد حریری نخست وزیر لبنان نیز در کاخ سرای کبیر دولت با سفرا و نمایندگان 5 کشور عضو دائمی شورای امنیت دیدار کرده، آخرین تحولات و اوضاع در لبنان و منطقه را با آنها مورد بررسی قرار داد.

حریری در این نشست به حاضران گفت که او پس از نقض حاکمیت لبنان و قطعنامه 1701 از سوی اسرائیل در حمله به مناطق مسکونی بدون توجه به قوانین بین‌المللی و جان غیرنظامیان، با توجه به خطرناک بودن اوضاع دعوت به انعقاد این نشست کرده است.

اسرائیل شامگاه یکشنبه تا بامداد دوشنبه در چندین حمله هوایی مواضع تشکیلات فلسطینی «جبهه خلق - فرماندهی کل» که مورد حمایت ایران و سوریه است را در منطقه قوسایا در بقاع لبنان و در نزدیکی مرز با سوریه هدف قرار داد.

منابع العربیه گزارش دادند که سه حمله هوایی اسرائیل مناطقی را در مرزهای لبنان و سوریه در شرق زحله هدف قرار دادند که همزمان با آن صدای انفجارهای مهیبی در تعدادی از مناطق دشت بقاع لبنان شنیده شده است.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که حملات هوایی بامداد دوشنبه اسرائیل علیه مواضع تشکیلات فلسطینی «جبهه خلق - فرماندهی کل» در قوسایا در منطقه بقاع لبنان زخمی‌ یا تلفات جانی در پی نداشته و تنها زیان‌های آن به خسارت‌های مادی محصور مانده است.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل سازمان چپ‌گرای فلسطینی است که در سال 1968 توسط احمد جبرئیل با انشعاب از جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در سوریه تأسیس شد. این تشکیلات متحد رژیم سوریه و حزب‌الله لبنان است و به ویژه در سال‌های اخیر از سوی ایران نیز پشتیبانی می‌شود.

پیش از بامداد یکشنبه، در پی سرنگونی یک پهپاد اسرائیلی و انهدام یکی دیگر انفجاری شدید حومه جنوبی شهر بیروت، پایتخت لبنان را لرزاند.

همچنین یک مقام مسئول در حزب‌الله لبنان مورد حمایت ایران، انفجار یک پهپاد اسرائیلی دیگر و سرنگونی آن در حومه جنوبی بیروت را به خبرگزاری رویترز گزارش داده بود.

سرنگونی دو پهپاد اسرائیلی در آسمان حومه جنوبی بیروت چند ساعت پس از حملات هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به نیروهای ایرانی در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه به وقوع پیوست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy