Thursday, Sep 5, 2019

صفحه نخست » اماراتی‌ها به ۹۰ درصد کشورهای جهان بدون ویزا سفر می‌کنند

UAE_Passport.jpgالعربیه - در ادامه تلاش‌های وزارت امور خارجه امارات متحده عربی برای تقویت جایگاه گذرنامه این کشور به عنوان معتبرترین گذرنامه جهان و همچنین تسهیل مسافرت آسان برای شهروندان این کشور که از آن با نام برنامه «جهان بدون ویزا» یاد می‌شود، تعداد کشورهایی که دروازه‌های خود را به روی اماراتی‌ها گشوده‌اند، به ۱۷۷ کشور معادل ۹۰ درصد کشورهای جهان رسید.

براساس به روزرسانی روز پنج‌شنبه ۵ سپتامبر ۲۰۱۹ شاخص «پاسپورت ایندکس» در پی توافق امارات و نامیبیا، گذرنامه امارات متحده عربی جایگاه خود را در صدر فهرست معتبرترین گذرنامه‌ها استحکام بخشیده و فاصله خود با گذرنامه‌های فنلاند و لوکزامبورگ که در رده دوم قرار دارند را به ۹ کشور بدون ویزا رساند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

دارندگان گذرنامه اماراتی به ۱۱ کشور جهان بدون ویزا سفر می‌کنند و در مبادی ورودی ۵۹ کشور جهان نیز ویزا دریافت می‌کنند. اماراتی‌ها هنوز برای تحقق کامل برنامه «جهان بدون ویزا» نیاز است ۲۱ کشور دیگر به این فهرست اضافه کنند.

افغانستان، الجزائر، بلیز، بوتان، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، اریتره، غنا، عراق، اسرائیل، جامائیکا، جمهوری کیریباتی، لیبی، میانمار، کره شمالی، پاپوا و گینه نو، پرو، ترینیداد و توباگو، ترکمنستان، آمریکا و ونزوئلا کشورهایی هستند که اماراتی‌ها برای سفر به آنها کماکان نیاز به ویزا دارند.

کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، پاکستان، سومالی، یمن، سودان، ایران، لیبی و فلسطین ۱۰ جایگاه انتهایی شاخص پاسپورت ایندکس را به خود اختصاص داده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy