Friday, Sep 6, 2019

صفحه نخست » نفوذ سپاه در شرکت مخابرات سوریه و نارضایتی روسیه

راه اندازی اپراتور موبایل از سوی ایران بعد از تسلط کامل بر بندر لاذقیه

Syrian_Telecommunication.jpgالشرق الاوسط - رایزنی فشرده بین تهران و دمشق درباره آخرین اقدامات اجرایی توافق همکاری دو جانبه در حوزه ارتباطات در جریان است.

یک شرکت ایرانی وابسته به سپاه و وزارت ارتباطات حکومت سوریه توافق راه اندازی سومین اپراتور موبایل در سوریه را امضا کردند.

این خبر چند روز پس از محدودیت فعالیت شرکت مخابراتی سیریتل در سوریه منتشر می‌شود. رامی مخلوف پسر خاله بشار اسد رییس جمهور سوریه یکی از سهامداران سیریتل است.

گفته می‌شود بخشی از سهام وی به «صندوق شهدای ارتش سوریه» واگذار شده است.

عماد خمیس نخست وزیر سوریه در جریان سفر به تهران در اوایل ۲۰۱۷ چندین تفاهم نامه از جمله راه اندازی اپراتور سوم موبایل از سوی شرکت «ام سی آی» امضا کرد. این شرکت وابسته به سپاه است. دو اپراتور دیگر «سیریتل» و «ام تی ان» نیز زیر نظر سپاه اداره می‌شوند.

البته توافق اپراتور موبایل «ام سی آی» به دلیل مخالفت مسکو و اختلاف بر سر سهام در شرکت به جایی نرسید.

روند مناسبات اقتصادی دمشق و تهران در آغاز سال میلادی جاری شتاب بیشتری به خود گرفت و دو طرف چندین توافقنامه امضا کردند. واگذاری بندر لاذقیه واقع در نزدیکی پایگاه نظامی روسیه یکی از توافقات است.

در همین چارچوب بشار اسد در جریان سفر به تهران با علی خامنه‌ای رهبر ایران دیدار کرد.

قرارداد راه اندازی سومین اپراتور از سوی «ام سی آی» در چند روز گذشته به مرحله اجرا در آمد. «ام سی آی» بخشی از موسسه‌ای است که حوزه ارتباطات در ایران را در انحصار گرفته.

«ام سی آی» از سال ۲۰۰۹ زیر نظر سپاه فعالیت می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy