Saturday, Sep 14, 2019

صفحه نخست » فاکس نیوز: صندوق‌ بازنشستگی نیروهای مسلح ایران در آستانه فروپاشی کامل

bazneshast_091419.jpgصدای آمریکا - کانال تلویزیونی فاکس نیوز روز جمعه بر اساس اسنادی که «توسط مقامات شورای امنیت ملی [ایالات متحده] بررسی شده و نسخه‌ای از آن نیز در اختیار فاکس نیوز قرار گرفته است» گزارش داد که از مجموع ۱۸ صندوق بازنشستگی موجود در ایران، ۱۷ صندوق، ‌از جمله صندوق‌‌های بازنشستگی نیروهای مسلح ایران، از لحاظ مالی ورشکسته هستند و در آستانه فروپاشی کامل قرار دارند.

فروپاشی مالی صندوق‌‌های بازنشستگی ایران در سراسر این کشور ریشه در تحریم‌‌های فلج‌‌کننده اعمال شده توسط دولت پرزیدنت ترامپ علیه جمهوری اسلامی در راستای کارزار فشار حداکثری بر ایران جهت انجام مذاکره مجدد بر سر توافق هسته‌ای، دارد.

به گزارش فاکس نیوز در حدود ۸۰ درصد از صندوق‌‌های بازنشستگی ایران به یارانه‌‌های دولتی متکی هستند؛ یارانه‌‌هایی که به گواهی اسناد مذکور نه تنها برای صندوق‌‌های بازنشستگی، بلکه برای فراورده‌‌های خوراکی، دارو، و سوخت نیز پشتوانه‌‌ای ناپایدار محسوب می‌‌شوند.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

فاکس نیوز بدون اشاره به منبع یا هرگونه جزئیات دیگر درباره این اسناد که توسط کاخ سفید بررسی شده است، می‌‌گوید که افزون بر این، نشانه‌‌هایی از بحرانی فزاینده در بازار املاک و مسکن ایران به چشم می‌‌خورد و در این اسناد از چالش‌‌های اقتصادی به هم پیوسته ایران با عنوان «خانه پوشالی» یاد شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy