Monday, Sep 16, 2019

صفحه نخست » بریتانیا: حمله به تاسیسات نفتی عربستان نیازمند پاسخگویی بین‌المللی است

aramco.jpgالعربیه - بریتانیا تأکید کرد که حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی پادشاهی عربی سعودی اقدامی خطرناک و ناشایست است.

دومنیک راب وزیر امور خارجه بریتانیا، روز دوشنبه گفت که این حمله «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» است و افزود که کشور متبوعش قویا از پادشاهی سعودی حمایت می‌کند.

راب در ادامه افزود: «تصویر کاملا واضحی از مسئول در این حادثه در دست نیست... می‌خواهم که تصویر کاملا روشنی به دست بیاوریم، این امر به زودی محقق می‌شود.»

وزیر خارجه بریتانیا تأکید کرد: «حمله بسیار خطرناکی که علیه سعودی و تأسیسات نفتی صورت گرفته، بازارهای نفت جهانی و عرضه نفت را تحت تأثیر قرار می‌دهد... این اقدام بسیار خطرناک و ناشایست است، لازم است که به آن پاسخ حداکثری بین‌المللی آشکار و یکپارچه داده شود.»

مطالب بیشتر در سایت العربیه

روزنامه واشنگتن پست نیز طی گزارشی نوشت: «آمریکا مطمئن است که حملات به تاسیسات سعودی از خاک یمن صورت نگرفت و حوثی‌ها در آن هیچ نقشی نداشتند».

یک مقام آمریکایی به روزنامه واشینگتن پست گفت، پیچیده بودن این حملات، دلیل اعتقاد دولت آمریکا به اینکه حمله از خاک یمن صورت نگرفته است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یکشنبه اعلام کرد، واشینگتن برای پاسخ به حملات به تأسیسات نفتی آرامکو در وضعیت آماده باش کامل قرار دارد.

دونالد ترامپ روز شنبه در «توئیتر» نوشت: «صادرات نفت سعودی مورد حمله هدف قرار گرفت... دلیلی وجود دارد که ما را متقاعد می‌سازد که عامل این حملات برای ما شناخته شده است، ما آمادگی کامل داریم تا بر اساس نتایج تحقیقات واکنش نشان دهیم، اما از پادشاهی عربی سعودی توقع داریم تا ما را از کسی که گمان می‌کند عامل این حملات است مطلع سازد، در هر صورت به پیش می‌رویم».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy