Wednesday, Sep 18, 2019

صفحه نخست » "یک ذلت ملی دیگر"

zellat_091619.jpgجمهوری اسلامی از حق دریافت غرامت از پاکستان در رابطه با خط لوله گاز انصراف داد

دماوند - روزنامه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که جمهوری اسلامی در یک اقدام خفت‌بار دیگر، از دریافت خسارت مربوط به صدور گاز به پاکستان انصراف داده است.

بر اساس گزارشی که ابتدا در روزنامه اکسپرس تریبون منتشر شد، برخس مفاد قرارداد گازی میان ایران و پاکستان تغییر کرده و بر اساس این تغییرات، ایران دیگر حق ندارد به‌ خاطر تاخیر پاکستان در واردات گاز ایران، از این کشور شکایت یا درخواست غرامت کند.

در قراردادی که در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد میان ایران و پاکستان به امضا رسید، بنا بر این شد تا ایران از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی روزانه ۲۲ میلیون متر مکعب گاز به پاکستان صادر کند و در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی پاکستان، این کشور باید پول گاز را به طور کامل پرداخت می‌کرد.

این در حالیست که هم‌اکنون در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۹ پاکستان حتی احداث خط لوله انتقال گاز را آغاز هم نکرده است.

به گفته خود مقامات جمهوری اسلامی، بر اساس قرارداد اولیه، پاکستان باید در ازای هر ماه تاخیر در اجرای این قرارداد ۲۰۰ میلیون دلار جریمه پرداخت می‌کرد. رسانه‌های پاکستان، این مبلغ را یک میلیون دلار در هر روز اعلام کرده بودند.

مطالب بیشتر در سایت دماوند

حالا گزارش شده که بر اساس قرارداد جدید میان دو مشور، پاکستان تعهد داده که تا سال ۲۰۲۴ خط لوله انتقال گاز از ایران را احداث کند و روزانه ۲۲ میلیون متر مکعب گاز از ایران تحویل بگیرد، اما در صورت تاخیر نه جریمه خواهد پرداخت و نه ایران حق شکایت از این کشور دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy