Sunday, Sep 29, 2019

صفحه نخست » محافظ شخصی پادشاه عربستان به قتل رسید

bodyguard_092819.jpgیورونیوز - بنا بر اعلام رسانه‌های عربستان سعودی، "سرتیپ عبدالعزیز الفغم" محافظ شخصی پادشاه عربستان در جریان یک «مشاجرۀ خصوصی» کشته شده است.

این حادثه شنبه شب در شهر جده و زمان دیدار ژنرال الفغم با یکی از دوستانش روی داده است.

گفته می‌شود که در جریان این مشاجره و شلیک گلوله، یک شهروند دیگر عربستان سعودی همچنین یک کارگر فیلیپینی نیز زخمی شده‌اند.

پس از شلیک به ژنرال الفغم، دیگر نیروهای امنیتی حاضر در محل، با هدف دستگیری عامل شلیک، شروع به تیراندازی می‌کنند که در پی آن پنج تن از نیروهای امنیتی زخمی شده و عامل قتل ژنرال الفغم نیز درنهایت کشته می‎شود.

ژنرال الفغم نیز در پی این تیراندازی بشدت زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود اما در بیمارستان جان می‌سپرد.

هنوز علت این مشاجره روشن نیست و مقامات سعودی حاضر به ارائه اطلاعات بیشتر دربارۀ این حادثه نشده‌اند.

ژنرال الفغم پیش از ملک سلمان نیز به عنوان محافظ شخصی پادشاه پیشین این کشور یعنی ملک عبدالله فعالیت می‌کرده است.

یکی از حساب‌های کاربری معروف به نام بن عوید در توییتر خبر مرگ عبدالعزیز الفغم را که بسیار به همراهی‌اش با ملک سلمان معروف بوده، تایید کرد.

بن عوید سه توییت منتشر کرد مبنی بر اینکه سرتیپ الفغم شب گذشته در منزل یکی از دوستانش به ضرب گلوله دوست دیگری در پی اختلاف بین آن دو کشته شد، سپس قاتل با نیروهای امنیتی در خارج منزل درگیر شد که نیروهای امنیتی او را از پای درآوردند.

قتل این نظامی برجسته در حالی روی می‌دهد که در عربستان به دلیل وضع قوانینی بسیار سختگیرانه و اعدام قاتلان و قاچاقچیان مواد مخدر، اقدام به جنایت با اسلحه گرم بسیار نادر است.

بنا بر دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۱۷ میلادی در این کشور ۳۰ میلیونی تنها ۴۱۹ نفر به قتل رسیده‌اند.

الفغم به نزدیکی بسیارش با ملک سلمان شهره بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy