Sunday, Sep 29, 2019

صفحه نخست » مصاحبه عراقچی با خبرنگار اسرائیلی روزنامه مَعَریو

isrReporter_092919.jpgرادیو اسرائیل - معاون وزارت خارجه حکومت اسلامی، عباس عراقچی که همراه با ظریف و روحانی به نیویورک رفته بود، در پاسخ به پرسش یک روزنامه نگار اسرائیلی که از او پرسید تلاش های پرزیدنت مکرون رئیس جمهوری فرانسه تا چه حد می تواند راهگشای مذاکرات آینده ایالات متحده با ایران باشد، گفت: «هیچ احتمالی برای موفقیت این تلاش ها وجود نداشت». او گفت که حکومت ایران از اصول سیاست خارجی اعلام شده خود، کوتاه نخواهد آمد.

عراقچی که به احتمال قوی از هویت روزنامه نگار اسرائیلی آگاهی نداشت، در پاسخ به یک پرسش دیگر او گفت که رژیم ایران خواهان صلح و مسالمت است و به هیچ کشور دیگری حمله نخواهد کرد، ولی افزود: «اگر کسی ما را مورد حمله قرار دهد، با شدت به آن پاسخ خواهیم داد». در همین رابطه، محمد جواد ظریف نیز در چند مصاحبه ای که در نیویورک داشته، مرتبا گفته است که "آغازگر جنگ علیه رژیم ایران، پایان دهنده آن نخواهد بود".

عباس عراقچی در پاسخ به خبرنگار اسرائیلی، تلاش های پرزیدنت مکرون را برای نزدیک کردن ایران و ایالات متحده مورد تحسین قرار داد، ولی گفت که پیش از لغو همه تحریم ها از جانب ایالات متحده، هیچ دیداری با پرزیدنت ترامپ انجام نخواهد گرفت.

معاون وزارت خارجه ایران در پاسخ به پرسش دیگری گفت که گرچه کشورهای اروپایی در تلاش خود برای دور زدن تحریم های آمریکایی و ارائه کار و ساز جداگانه با شکست روبرو شده اند، ولی تماس با کشورهای عضو همچنان ادامه خواهد یافت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy