Saturday, Oct 12, 2019

صفحه نخست » خامنه ای تقیه می کند، ولی اردوغان شمشیر را از رو بسته

radiis_101219.jpgامنشه امیر - رادیو اسرائیل

حکایت علی خامنه ای در مورد اتم، حکایت تاجر شدن ملا نصرالدین است که روزی با خوشحالی به خانه بازگشت و به زنش مژده داد که تاجر شده است.

زنش پرسید جریان چیست و ملا با افتخار تعریف کرد که به بازار رفته، چند تخم مرغ خریده دانه دو شاهی، آن ها را پخته و رنگ زده و در بازار به قیمت یک شاهی به مشتریان عرضه کرده و چقدر از او استقبال گردیده و او چه تاچر موفقی شده است.

دو شاهی خریده و در بازار به یک شاهی فروخته و چه کاسبی پر رونقی داشته است.

حالا علی خامنه ای می اید، و این بار با صراحت و به طور مستقیم ادعا می کند که رژیم ایران قصد تولید بمب اتمی ندارد.

اگر اراده می کرد، می توانست بسازد، ولی به گفته او اسلام بمب اتم را حرام کرده و خود او نیز این جنگ افزار را مردود می شناسد و آن را باطل می داند.

خامنه ای نگفت که اگر واقعا این چنین است، پس چرا رژیم او همه امکانات مالی و تلاش علمی و توانایی های فنی را در اختیار غنی سازی اورانیوم قرار داده و حتی می رود زیر کوه تاسیسات غنی سازی برپا می کند و تاسیسات نطنز را نیز به زیرزمین منتقل می سازد که اورانیومی را که ندارند، با تلاش و هزینه زیاد غنی کند.

اگر به ادعای خامنه ای، قصد تولید بمب هسته ای ندارند، و نیروگاه های اتمی نساخته اند، و زیردریایی های اتمی تولید نکرده اند و موتور کشتی های خود را هنوز اتمی نساخته اند، پس اتم را برای چه می خواهند؟

خدا بیامرز هاشمی رفسنجانی که خود را زرنگتر از دیگر سران رژیم می دانست، ادعا کرده بود که می توانند اورانیومی که معادن آن را ندارند، از خارج بخرند، بیاورند در نطنز و اصفهان و فردو و جاهای دیگر غنی کنند و به ممالک دنیا بفروشند و سود ببرند.

اورانیوم را دو شاهی بخرند، غنی کنند و سپس به یک شاهی در بازار جهانی عرضه دارند و ببینید که چه استقبالی از آن خواهد شد و حکومت ایران چه تاجر خوبی خواهد بود.

علی خامنه ای، همان حجت الاسلام و المسلمین، نمی داند که در دین، دروغگویی حرام است.

ولی او تقیه می کند، یعنی دروغ مصلحت آمیز می گوید و این، در باور او، منع شرعی ندارد.

در یکصد هزار سندی که از شورآباد تهران به اورشلیم آورده شد، اسنادی وجود دارد که از طراحی های نظامی به هدف قرار دادن کلاهک اتمی به روی موشک ها حکایت می کند.

چرا دروغ می گویند؟

چرا تقیه می کنند؟

مگر خدابیامرز اکبر هاشمی رفسنجانی در همه سال های نخست آغاز برنامه های هسته ای رژیم، در یک نماز جمعه نگفته بود که یک بمب اتمی اسلامی می تواند اسرائیل را نابود کند؟

منظورش کدام بمب اتمی اسلامی بود؟ پاکستان؟

پاکستان که اتم خود را در برابر اتم هند و به خاطر کشمیر تولید کرد.

با اسرائیل کاری ندارد و حتی در این ماه های تماس هایی برقرار است که ممکن است به شناسایی متقابل بیانجامد.

حالا علی خامنه ای، که کفگیر حکومتش دارد به ته دیگ می خورد، ادعا می کند که خیر قصد تولید بمب اتم ندارند، البته اگر بخواهند می توانند، ولی فعلا قصد ساخت آن را ندارند و اتم در اسلام مورد باور آنان، حرام اندر حرام است!

با این ادعای ناشیانه، خامنه ای می خواهد سر اروپاییان شیره بمالد و آمریکا را تشویق کند که به برجام باز گردد.

این همه هزینه کرده و می کنند، این همه دنیا را به آشوب می کشانند، این همه جان مردم ایران را به خطر می اندازند، برای آن که اورانیوم خام را دوشاهی بخرند و غنی کنند و یک شاهی بفروشند؟

این دروغ، همانند همان دورغی است که ادعا می کنند در سوریه سرباز ندارند، فقط مستشار نظامی دارند

در جنگ یمن دخالت مستقیم ندارند، فقط از نظر معنوی و اخلاقی از حوثی ها حمایت می کنند و خود این گروه عقب مانده و فقیر یمنی هستند که پهپادهای رادار گریز و موشک های نقطه زن می سازند.

به تاسیسات نفتی عربستان هم، حمله نکردند، حوثی ها بودند

و دروغ های بسیار دیگر از این قبیل.

ولی چه کسی در میدان سیاست جهانی، این تقیه های ناشیانه را باور می کند؟

در مقابل، رجب طیب اردوغان، شمشیر را از رو بسته است. علنا وارد خاک سوریه می شود.

حوثی ها را نمی فرستد، حزب الله را نمی فرستد، نمی گوید من فقط مستشار نظامی دارم، مستقیما حمله می کند و می زند و می کشد و زن و کودک را لته پاره می کند و می گوید: اصول اخلاقی، بی اصول اخلاقی.

می گوید: کردها امنیت ما را به خطر انداخته اند، ما حق داریم آن ها را بمباران کنیم و نابود سازیم.

حالا اگر زن و کودک بی دفاع هم کشته می شوند، به ما چه؟

اگر کردها هم مسلمان هستند، به ما چه؟

اگر آن ها هم انسان هستند، چه ارتباطی با ما دارد؟

از دیدگاه ترکیه اردوغان، و فرمانروایان پیش از او، کردها انسان نیستند، حقی ندارند، آن ها ترک های کوه نشین هستند، باید رعیت و تو سری خور بمانند و به دولت مرکزی اعتراضی نکنند و حقی را نطلبند.

ترکیه، در تمام سال های پس از جنگ جهانی اول، همیشه وجود کردها را انکار کرده و آن ها را کشته و می کشد و نه به موازین اخلاقی توجهی ندارد، و نه چیزی را به عنوان منشور حقوق بشر به رسمیت می شناسد.

دولت ترکیه به صورت گزینشی عمل می کند.

آن جا که منافعش ایجاب می کند، مسلمان می شود و آن جا که منافع خود را در خطر می بیند، مسلمانی را فراموش می کند.

سنگ گروه تروریستی حماس را به سینه می زند که علنا می گوید می خواهد اسرائیل را نابود کند، ولی خودش کردها را در شرق کشور سرکوب می سازد و مواضع آن ها را در عراق بمباران می کند و به خاک سوریه حمله می برد و با بمباران های هوایی، بی پروا زن و کودک می کشد و هنوز هم ادعای مسلمانی دارد.

همین اردوغان، اسرائیل را در برابر ترور فلسطینی، مورد انتقاد و افترا قرار می دهد.

چرا؟ به خاطر آن که اسرائیل می خواهد از امنیت خود دفاع کند و هنگامی که قصد ویران کردن یک بنای نظامی حماس را در وسط یک ناحیه مسکونی در نوار غزه دارد، به ساکنان غیرنظامی ساختمان های اطراف خبر می دهد که به موقع از آن جا دور شوند تا جانشان به خطر نیافتد.

ارتش اسرائیل، حتی برای جان یک زن و کودک فلسطینی حساس است. ولی ترکیه چه؟

حساب کنید که نیروی هوایی اسرائیل هزاران بار مواضع نظامی در غزه را بمباران کرده، ولی کمترین افراد غیرنظامی کشته شده اند، زیرا ارتش اسرائیل همه موازین انسانی را ، تا آن جا که ممکن است رعایت می کند، ولی ارتش مسلمان ترکیه، بی پروا، زن و کودک مسلمان می کشد.

حکومت اسلامی ایران نیز در مورد ادعای دفاع از مسلمانان جهان، همیشه به شیوه گزینشی عمل کرده است.

سنگ مسلمانان اهل تسنن حماس را به سینه می زند، ولی از مسلمانان فلسطینی به سرکردگی محمود عباس غافل می شود.

یک میلیون نفر مسلمانان اویغور در چین مورد آزار و تعرض قرار دارند، رژیم ایران به روی سرنوشت آن ها چشم می بندد زیرا به چین وابسته است و نمی خواهد روی دم شیر پا بگذارد.

همین بی اعتنایی به سرنوشت مسلمانان را ما در مورد مردم سرکوب شده چچن به دست ارتش روسیه مشاهده کردیم و حکومت اسلامی راه سکوت برگزید، که چگونه رعیتی مانند رژیم ایران، در برابر اربابی چون روسیه، می تواند سر بلند کند؟

بگذریم از این که به سرنوشت مسلمانان روهینگیا در برمه کاملا بی اعتنایی کردند.

آخر این مسلمانان، در صحنه بین المللی سودی برای حکومت ایران ندارند که سنگ آن ها را به سینه بزند.

دنیا هم در ایجاد این وضع گناهکار است.

هر بار اسرائیل از امنیت خود و سربازانش در برابر ترور فلسطینی دفاع کرده، فورا این کشور را متهم به بدرفتاری و کشتار کرده اند.

کردها انسان نیستند؟ حقی ندارند؟ در آن خاک ریشه نکرده اند؟

کردها دارای یکی از باستانی ترین فرهنگ های منطقه هستند.

از ترور فلسطینی علیه اسرائیل جانبدار می کنید و به کردها اجازه نمی دهید زبانشان را در مدرسه بیاموزند و به زبان خود روزنامه داشته باشند و فرهنگ خویش را شکوفا سازند؟

مگر دراویش گنابادی انسان نیستند؟ مسلمان نیستند؟ راه حق را در پیش نگرفته اند؟

پس چرا مرتبا سنگ ترور فلسطینی را به سینه می زنید و این انسان ها را به زندان می اندازید، شکنجه می کنید و حتی می کشید؟

دنیا سکوت کرده است.

البته یک رشته اعتراض های زبانی می کنند، ولی کار عملی انجام نمی دهند، شاید کاری هم از دستشان بر نمی آید.

آمریکا هم دارد از خاورمیانه خارج می شود. این روند از دوران پرزیدنت اوباما آغاز شده و در دوران پرزیدنت ترامپ دارد به اوج می رسد.

یوم کیپور و روز طلب بخشایش یهودیان را پشت سر گذاشتیم. ولی ارزو کنیم که فردا، دنیای بهتری داشته باشیم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy