Friday, Oct 25, 2019

صفحه نخست » هشدار حسن نصرالله از احتمال وقوع جنگ داخلی در لبنان

8B542911-4508-495B-B2D0-6C2D7AE47ABA.jpegالعربیه فارسی

حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه جمعه 25 با تاکید این‌که حزب او قویترین است از وقوع جنگ داخلی در لبنان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری‌ها علی‌رغم درگیری‌های به وجود آمده میان عوامل حزب‌الله لبنان و مردم معترض در این کشور، شامگاه جمعه مردم بیروت و دیگر شهرهای این کشور به تجمعات اعتراض‌آمیز خود ادامه داده و خواستار استعفای دولت شدند.

این در حالی است که حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ضمن ابراز اینکه گروه شبه‌نظامی‌اش «قویترین» گروه است به طور ضمنی نسبت به خطر وقوع «جنگ داخلی» در لبنان هشدار داد.

معترضان با تاکید بر اینکه سخنان حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان و درگیری‌های پیش‌آمده میان اعضای حزبش و مردم معترض، آنها را نمی‌ترساند، اعلام کردند تا قبل از کناره‌گیری دولت به خانه‌هایشان باز نخواهند گشت.

بنا به خبرگزاری ملی لبنان تظاهرکنندگان در طرابلس پایتخت لبنان همچنین در میدان عبدالحمید کرامی تجمع کرده و بر باقی ماندن در این میدان تا بعد از نیمه شب به وقت محلی تاکید کردند.

دهها تن از عناصر حزب الله جمعه وارد میدان ریاض الصلح شدند که این روزها شاهد تظاهرات گسترده‌ مردمی است این گروه پس از آن اقدام به محاصره معترضان کردند.

ادامه درگیری‌ها میان دو طرف در میادین پایتخت لبنان با دخالت نیروهای نظامی لبنان همراه بود که سعی در کاهش تنش‌ها‌ و متفرق کردن معترضان داشتند.

مردم معترض و خشمگین لبنان در واکنش به اقدام حزب الله به پرتاب چوب و سنگ پرداختند و بعضی از آنها نیز تهدید کردند که به خشونت روی خواهند آورد.

از سویی نیروهای امنیتی لبنان نیز اقدام به تحت پیگرد قرار دادن تعدادی از هواداران حزب الله کردند که دست به آشوب زده بودند.

درگیری‌های میان تظاهرکنندگان و هواداران حزب الله لبنان همچنین منجر به ضرب و جرح تعدادی از افراد از میان دو طرف شد که دخالت نیروهای امنیتی را به همراه داشت.

معترضان لبنانی در نهمین روز متوالی با برپایی خیمه‌هایی در میادین و خیابان‌های بیروت و ایجاد راه‌بندان مانع از حرکت در خیابان‌های اصلی شهر شدند و با اعلام فراخوان برای ادامه عصیان مدنی و افزایش فشار خواستار استعفای دولت شدند.

بانک‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس نیز علی رغم این‌که روز جمعه در لبنان روز کاری است بسته اعلام شدند. تظاهرکنندگان همچنین اقدام به سوزاندن لاستیک خودرو کرده و برای مدت کوتاهی بزرگراه ارتباطی میان صیدا و بیروت را بستند و مانع از حرکت رفت و آمد خودروها در این مسیر شدند ، نیروهای ارتش اما لاستیک‌ ها را از مسیر خارج کرده و آن را بازگشودند.

از سویی فرماندهی ارتش لبنان نیز نسبت به کلیه اقدامات سوء و مخالف قانون از سوی معترضان هشدار داده و آزادی بیان و اعتراض را محترم شمرده و در عین حال خواستار احترام به «آزادی جابجایی» شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy