Wednesday, Nov 27, 2019

صفحه نخست » دست‌دادن به زنان در ارتش آلمان؛ امری اجباری یا اختیاری؟

dast.jpgدویچه وله - دادگاه قانون اساسی آلمان باید در باره اینکه آیا ارتشیان مرد می‌توانند از دست‌دادن به زنان خودداری کنند یا نه، حکم صادر کند. یک ارتشی مسلمان به این دلیل اخراج شده و به عالی‌ترین مرجع قضایی آلمان شکایت برده است.

روز پنجشنبه، هفتم آذر (۲۸ نوامبر) روزنامه "تاگس اشپیگل"، چاپ برلین، گزارش داد که یک درجه‌دار ارتش که چندی پیش به دلیل خودداری از دست‌دادن به زنان اخراج شده بود به دادگاه قانون اساسی آلمان شکایت کرده است.

این خبر از جانب سخنگوی عالی‌ترین مرجع قضایی آلمان تایید شد.

در سال ۲۰۱۷ ضداطلاعات ارتش آلمان دریافته بود که فرد مذکور به اسلام گرویده و به این دلیل از دست‌دادن به زنان خودداری می‌کند. او در بازجویی گفته بود که چنین اعمالی نباید باعث محدودیت شغلی بشوند زیرا امری کاملا شخصی به‌شمار می‌روند.

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

ضداطلاعات ارتش در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده بود که رفتار نظامی مسلمان حاکی از تمایلش به افراطی‌گری است، به همین دلیل ماندن او در ارتش جایز نیست.

نظامی اخراجی که از سال ۲۰۱۵ در ارتش آلمان خدمت می‌کرد، علیه حکم اخراجش به دادگاه اداری شهر کوبلنس شکایت کرده بود. اما این دادگاه تصمیم ارتش برای قطع همکاری با او را پذیرفته و در حکم خود آورده بود که دست‌ندادن به زنان مغایر اصل برابری زن و مرد در قانون اساسی آلمان است، بی‌احترامی نسبت به زنان به‌شمای می‌رود، به وجهه ارتش لطمه می‌زند و نشانه عدم همبستگی‌های لازم در واحدهای نظامی است.

رد تقاضای تجدیدنظر

شاکی علیه حکم دادگاه اداری به دیوان عالی اداری آلمان شکایت کرد و خواستار تجدید‌نظر شد. اما قاضی این دیوان در ماه اکتبر سال جاری تقاضای او را رد کرد و گفت، دلایل دادگاه بدوی محکم هستند و نیازی به رسیدگی مجدد به پرونده نیست.

اکنون دادگاه قانون اساسی آلمان باید مشخص کند که آیا دست‌ندادن مردان ارتشی به زنان همکارشان مجاز است یا خیر.

هنوز معلوم نیست که عالی‌ترین مرجع قضایی آلمان چه زمانی رسیدگی به پرونده مسلمان اخراجی را بررسی می‌کند.

برپایه آماری که سال ۲۰۱۵ منتشر شد در آلمان حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به عنوان مسلمان ثبت شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy