Thursday, Jan 2, 2020

صفحه نخست » سفارت و کنسولگری‌ها خاک کشور میهمان محسوب شده و حفاظت از آن به هر قیمت ضروری است، عبید سن خوزانی

Obeid_Sankhozani.jpgدر خبرها آمده است که:

دومین حمله عوامل جمهوری اسلامی به سفارت آمریکا در بغداد. عوامل سپاە قدس در عراق در تلاش هستند تا دوباره وارد ساختمان سفارت آمریکا در بغداد شوند. نیروهای آمریکائی بە مقامات عراقی هشدار دادەاند هرکس بخواهد از دومین دیوار حفاظتی سفارت عبور کند هدف قرار دادە خواهد شد.

دراین باره نوشتم:

سفارتخانه‌ها وکنسولگری‌های دولت‌های جهان، در کشوری که اقامت دارند، خاک آن کشور میهمان محسوب می‌شوند، ازاین روی هیچکس حتا مقامات نظامی، انتظامی، قضائی و.... حق ورود بدون اجازه به آن جا را ندارند چه رسد به افراد معمولی و بدتر ازآن عده‌ای لات و بی سروپا وعناصر معلوم الحال که برای غارت اموال سفارت و کشتن یا گروگان گرفتن اعضای سفارت که همگی دارای مصونیت دیپلماتیک و کنسولی هستند، به آنجا یورش ببرند.

درچنین صورتی محافظان مسلح سفارت اعم از ماموران خود سفارت یا افراد محافظی که کشور میهمان پذیر برای حفاظت به آنجا فرستاده، ملزم هستند تا باهر وسیله‌ای شده ولو گلوله باران و کشتار مهاجمین، آنها را به بازگشت واداشته و محل سفارت و جان افراد وکارکنان آنجا را با این کار محفوط دارند.

در مورد حمله به سفارت آمریکا دربغداد که آشکار است به تحریک جمهوری نادان اسلامی تجهیز و بسیج و تطمیع وتحریک شده‌اند، نیز حق آنست که عده‌ای ازاین افراد شرور را لت و پار کرده وغائله را به قول خود آیت الله خامنه‌ای "جمع " کنند تا دیگر به این گونه رفتار که نشانه‌ای از بی فرهنگی و نا آگاهی یا عدم مراعات قواعد و قوانین کنوانسیون وین است، دست نزنند.

کارتر چهل سال پیش نا نشان دادن محافظه کاری شدید به بهانه احترام به حقوق بشر، بی لیاقتی وترس و محافظه کاری ازخود نشان داد، درحالیکه حقوق بشر همواره باید دوجانبه باشد، به سبب همین ملاحظه کاری، نسبت به رژیمی که حال آشکار شده است، با کمک کارترو دیگر سران کشورهای بزرگ به آسانی قدرت را قبضه کرده بودند، هنگامی که عده‌ای از جوان نا آگاه و پرشور اما بی مسئولیت وتحریک شده، به سفارت آمریکا درتهران حمله کردند، فورا دست به اقدامات شدیدی نزد تا جمهوری اسلامی را به شدت تنبیه کند، درنتیجه هم آیت الله خمینی را طبلکار و پر توقع از جامعه جهانی کرد، هم بقیه مقامات جمهوری اسلامی ازجمله رهبر فعلی این نظام بی مسئولیت را.

وگرنه فایده این همه کشتی و هواپیماهای جنگی، تیر وتانک، مسلسل و شصت تیر، دوشکا، سرباز، قشون، ناوی، ارتش و سپاه و نیروهای گوناگون برای چیست و به چه کاری می‌آید اگر درچنین روزی نتوانند ازخاک خود در کشورمهاجم حفاظت کرده و هموطنان خود را از کشتار دسته جمعی نجات دهند؟

به نظر من این رویه دفاع سرسختانه از سفارت و اعضای آن، باید درتمام سفارت خانه کشورها رایج شود تا عده‌ای بی سروپای فرصت جو، با حمله به سفارت خانه‌ها یا سرکنسولگری‌ها دست به چنین جنایاتی نزنند به این امید که فردا توسط سردمداران کشورخود، به مقاماتی که انصافا شایسته آن نیستند منصوب شوند. ازآن گذشته با این گونه حملات دنیا را نیز بیش ازاین به آشوب بکشانند.

نگاه کنید به آن عده از افراد خاطی و بی پرنسیپی که به تحریک بزرگترهایشان آن بلاها را سر سفارت و کارکنان آمریکائی به گروگان رفته، در تهران آوردند. حتا عده‌ای ازآنان رسما توسط وزارت خارجه جمهوری اسلامی آشکارا به گروگان گرفته و به بهانه حفاظت ازجان آنان آنها را ۴۴۴ رو محبوس و تحت نظر قرار دادند.

یا نگاه کنید به عاملانی که به سفارت انگلستان حمله کرده و آن رفتار شنیع را ازخود به یادگار گذاشتند و حملاتی که گروهی ازهمین اوباش به سفارت عربستان و سرکنسولگری آن کشور در مشهد صورت دادند که حال باید ملت ایران ضرر و زیان آنرا برعهده گرفته تاوان آن را پس دهد. یا حمله به سفارت خانه‌های دانمارک، فرانسه و....

مرگ یکبار، شیون یکبار، وقتی یک بار باشدت عمل وسرسختی و قاطعانه با این گونه مهاجمان رودر رو شوند، از آن پس دیگر کشورهای بی پرنسیب حساب کار خود را خواهند دانست واحتمالا دنیا از این گونه ترورها و توطئه‌ها مصون خواهد ماند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy