Saturday, Jan 4, 2020

صفحه نخست » حمله تازه به کاروان شبه نظامیان شیعه در بغداد

newAttack_010320.jpg

خبر تکمیلی: آمریکا: حمله موشکی به شمال عراق انجام ندادیم

یک سخنگوی ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق حمله موشکی به شمال بغداد را تکذیب کرد.

تلویزیون عراق پیشتر گزارش داده بود که آمریکا یک کاروان خودرو یک گروه مرتبط با ایران را در نزدیکی منطقه تاجی هدف قرار داده و دو خودرو از بین رفته‌اند.

نیوزویک: شش عضو حشد الشعبی در حمله پهپادی آمریکا در شمال بغداد کشته شدند

به گزارش رادیو فردا منابع مطلع به نشریه آمریکایی نیوزویک گفته‌اند، در جریان حمله پهپادی آمریکا شش عضو حشد الشعبی، شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در بامداد شنبه در شمال بغداد کشته شدند.

مقام‌های پنتاگون به این نشریه گفته‌اند حمله به مواضع کتائب امام علی در منطقه «التاجی» در شمال بغداد انجام شده است و احتمالا شبل الزیدی، فرمانده این گروه کشته شده است.

گروه حشد الشعبی هم اعلام کرده است که در این حمله آمبولانس شبه نظامیان هدف قرار گرفته است.

***

شبکه العالم در ایران هم نوشت: آمریکا بامداد شنبه با انجام یک حمله هوایی در منطقه التاجی واقع در شمال بغداد، دو خودروی حامل فرماندهان حشدالشعبی را هدف قرار داد.

به گزارش تلویزیون دولتی عراق، بامداد شنبه، انفجار مهیبی در منطقه «التاجی» واقع در شمال بغداد به وقوع پیوست.

بر اساس این گزارش، دو خودروی حامل رهبران و فرماندهان حشد الشعبی در شمال بغداد هدف یک حمله هوایی آمریکا قرار گرفت.

شبکه اسکای‌نیوز به نقل از شاهدان عینی خبر داد که این دو خودرو در حال انتقال فرماندهانی از الحشد الشعبی بودند، که آمریکا آنها را در جاده التاجی هدف قرار داد.

منابع خبری عراق همچنین گزارش دادند که در این حمله هوایی آمریکا، دست کم شش نفر از نیروهای الحشدالشعبی به شهادت رسیدند. در این حمله هوایی، «شبل الزیدی» دبیرکل جنبش العراق الاسلامیه (گردان‌های امام علی علیه السلام) شهید شد.

سید "حامد الجزائری" معاون دبیرکل سرایا الخراسانی نیز در حمله آمریکا به التاجی به شهادت رسید.

برخی خبرگزاری‌ها از فایل صوتی خبر داده‌اند که حامد الجزائری منتشر کرده و شهادت خود را تکذیب کرده است. حشد الشعبی خبر کشته شدن شبل الزیدی، فرمانده کتائب امام علی، حامد الجزائري، معاون شبه نظامیان سرايا الخراساني، و رائد کراوی در حمله به منطقه التاجي را تکذیب کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy