Saturday, Jan 11, 2020

صفحه نخست » ایران، هواپیمای اوکراینی به‌صورت غیر عمد هدف قرار گرفت + واکنش ها در فضای مجازی

011020C_top.jpgرادیو فردا - ستاد کل نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای به‌طور رسمی اعلام کرده‌است که هواپیمای اوکراینی پرواز تهران-کی‌یف، «به‌دلیل خطای انسانی مورد اصابت» موشک پدافند ضد هوایی قرار گرفته است.

پیش از این مقام‌های غربی از جمله نخست‌وزیر کانادا گفته بودند که هواپیما در روز حملات موشکی سپاه به پایگاه‌های مورد استفاده آمریکا در عراق، هدف پدافند زمین به هوا قرار گرفته‌است.

با این حال مقام‌های جمهوری اسلامی تا روز شنبه ۲۱ دی ماه این اظهارات را رد کرده بودند و گفته بودند دلیل سقوط هواپیما مسائل دیگر از جمله مشکلات فنی بوده‌است.

شبکه‌های آمریکایی بلافاصله پس از انتشار اخبار پذیرش ایران در هدف قرار گرفتن سهوی این هواپیما اخبار عادی خود را قطع کردند و به حواشی این خبر پرداختند.

کارشناسان نظامی و هواپیمایی به رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند از نظر آنها اشتباه ایران در آن بوده که همزمان با حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های هوایی عراق آسمان هوایی ایران را از پروازهای مسافربری تخلیه نکرده‌اند.

بیانیه روحانی درباره سرنگونی هواپیمای مسافری اوکراین توسط پدافند ایران:

555558888.jpg

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در واکنش به بیانیه ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران در توییتر نوشته: "یک روز غمناک. نتایج اولیه تحقیات داخلی نیروهای مسلح ما: خطای انسانی در لحظات بحرانی که آمریکا موجب آن شده بود منجر به فاجعه شد. ندامت و پشیمانی عمیق ما، عذرخواهی و تسلیت ما به ملت‌مان، تمامی خانواده‌های قربانیان و ملت‌هایی متاثر از این واقعه."

photo_2020-01-10_20-58-12.jpg



واکنش کاربران شبکه های اجتماعی:

خبر احتمالی بعدی: خانواده های سقوط هواپیما باز داشت شده اند.
wody_alen

***

راستی پول تیر یادت نره بگیری. تهیه اون موشک خرج گذاشته رو دستت.
#قاتل_هموطن
HamedTabaar

***

جمهوری اسلامی برای کشته نشدن سربازان آمریکایی دقت بیشتری بخرج داد تا شهروندان خودش و مسافران بیگناه.
FardadFarahzad

***

گفتند «نقص فنی»، گفتند «از نظر علمی ممکن نیست»، گفتند «جنگ روانی» است گفتند، «حرکات ضد ایرانی است» به پرسش‌کنندگان، به کسانی که کفه‌ی ترازوی اصابت موشک را سنگین‌تر می‌دیدند، تهمت زدند و تا مجبور نشدند اعتراف نکردند. این‌ها یادمان باشد.
NewshaSaremi

***

یه جوری میگن خطای انسانی انگار هواپیما رو لب مرز زدن
هواپیما رو وسط پایتخت اون هم ۵ دقیقه بعد بلند شدن زدید
چجور خطاییه اخه؟
marmolakeferz

***

اگر بمب اتم داشته باشن و اشتباه انسانی سبب انفجارش بشه چی؟
akbarnasr

***

جنایت و خیانت و پنهان‌کاری، خطای انسانی نیست.
peiman

***

تحمل این حجم دروغ و این میزان وقاحت غیرممکن است.بعد از سه روز تکذیب و تهدید و از بین بردن مدارک حالا جان‌باختگان‌ را #شهید می‌نامند. طبق معمول فقط فشار خارجی جواب داد. بینوا ایرانیان و خانواده‌های جان‌باختگان. هیچ حرف و ادعای ج ا در هیچ زمینه‌ای قابل باور نیست
#هواپیمای_اوکراینی
JamshidBarzegar



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy