Monday, Jan 13, 2020

صفحه نخست » راز مهمی که جمهوری اسلامی در مورد توقف پرواز هواپیماهای مسافربری بر ملا نکرد؛ ف. م. سخن

15C4413C-C37B-4A9F-BA81-9DD9F107AF06.jpegدر ایران، بحث متوقف کردن پرواز هواپیماهای مسافربری در زمان احتمال عملیات نظامی توسط امریکا و این که کدام نهاد مسوولیت آن را بر عهده دارد در جریان است.

سردار حاجی زاده، فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران در نشست مطبوعاتی خود اظهار داشت که سپاه، مسوول تصمیم گیری در مورد متوقف کردن پرواز هواپیماهای مسافربری نبوده است.

سردار سلامی، فرمانده کل سپاه هم امروز در جلسه ی غیر علنی مجلس، همین حرف را تکرار کرد.

آن ها دروغ می گویند.

سپاه قادر به انجام هر کاری در ایران است. مگر همین سپاه نبود که در روز افتتاح فرودگاه خمینی با بستن باند فرودگاه و پرواز دادن هواپیماهای جنگی و تهدید خلبان هواپیمای اماراتی، مانع از فرود آن شد؟

بنابراین حرف اول و آخر را در ایران، سپاه پاسداران می زند و لاغیر.

اگر سپاه پاسداران امر می کرد که تمام پروازهای مسافربری باید لغو شوند، مگر نهاد دیگری از جمله سازمان هواپیمایی کشوری جرات داشت بر ضد آن سخن بگوید؟

اما چرا سپاه، پرواز هواپیماها را ممنوع نکرد و فاجعه ی زدن هواپیمای اوکراینی پیش آمد؟

سپاه و فرماندهان اش کاملا حساب شده و از روی عمد این ممنوعیت را «اعمال نکردند».

در روزی که سپاه احتمال می داد بعد از حمله ی موشکی به دو پایگاه امریکایی در بغداد، امریکایی ها در صدد انتقام بر آیند، سپاه به خیال خود زرنگی کرد و حضور هواپیماهای مسافربری در آسمان ایران و فضای فرودگاه های کشور و بخصوص پایتخت را عاملی برای انصراف امریکا از پرتاب موشک به حساب آورد و در واقع نوعی سپر دفاعی و بدون هزینه در مقابل موشک های امریکایی به وجود آورد.

فرماندهان سپاه به این نتیجه رسیده بودند که اگر هواپیماهای مسافربری در آسمان ایران حضور داشته باشند، امریکا -به علت ریسک بالا- اقدام به حمله ی موشکی نخواهد کرد.

اکنون در ایران، همه دنبال نهادی که مسوول متوقف کردن پرواز هواپیماهای مسافربری ست می گردند حال آن که چنین نهادی وجود خارجی ندارد و سپاه عالما و عامدا مانع از توقف پروازهای مسافربری در آسمان ایران نشده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy