Monday, Jan 20, 2020

صفحه نخست » جانشین جدید فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، سید محمد حجازی کیست

sarkoob_012020.jpgرادیو فردا - روز دوشنبه خبر رسید که با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران، سرتیپ پاسدار سید محمد حسین‌زاده حجازی به عنوان جانشین اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شده است.

به نوشته خبرگزاری میزان، محمد حجازی، متولد سال ۱۳۳۵ در اصفهان و فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و مدرک دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک است. وی هم چنین عضو علمی دانشگاه امام حسین است.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج در سال ۷۶ و جانشینی فرمانده کل سپاه در سال ۸۷ از مهم‌تریم مسئولیت‌هایی که او بر عهده داشته است. او همچنین برای دوره‌ای معاون آماد و پشتیبانی تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح ایران بوده است.

اما سابقه کاری مهمی که با مسئولیت جدید آقای حجازی مرتبط است، به فعالیت‌های او در نیروی قدس در لبنان باز می‌گردد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

شهریور ۹۸، جاناتان کانریکس، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که محمد حجازی فرماندهی نیروی قدس سپاه در لبنان را برعهده دارد و مسئول برنامه تولید موشک در این کشور است.

آقای حجازی همچنین در سال ۸۸ در جریان اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری، مسئولیت قرارگاه ثارالله تهران را بر عهده داشت که نهاد اصلی در سرکوب اعتراض‌ها در پایتخت به شمار می‌رفت.

نقش او در سرکوب معترضان و نقض حقوق بشر منجر به قرار گرفتن نامش در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا از مهرماه ۹۰ شده است.

سحام: از سردار حجازی جانشین سپاه قدس بیشتر بدانیم

حجازی در بیست و دو سالگی به عضویت سپاه در می آید. مسؤلیت او در دوران جنگ هشت ساله اعزام نیرو به جبهه های جنوب بوده است. جانشینی برخی قرارگاه ها هم از دیگر مسؤلیت های ستادی وی بوده است.

حجازی پس از جنگ برای مسئولیت های اداری و پشت جبهه ای به درجه سرتیپی نائل می گردد.

حجازی در پی نزدیک شدن به بیت رهبری استعدادهای سیاسی اش کشف می گردد. با گماردن او بر بسیج مقدمات تقلب و دخالت سیستماتیک نظامیان در انتخابات ها از مجلس هفتم اجرایی می گردد. در سال ۱۳۸۴ او به عنوان فرمانده بسیج در کنار شورای نگهبان مجری طرح مهندسی انتخابات ریاست جمهوری می شود.

حمایت اولیه از قالیباف و تغییر مسیر در ۴۸ ساعت آخر به نفع احمدی نژاد از فعالیت های شاخص وی محسوب می گردد. شاهکار وی در به قدرت رساندن احمدی نژاد و حفظ آن در ۸۸ مورد توجه هسته سخت قدرت قرار گرفت. نکته ای که کروبی در نامه ای سرگشاده اش به خامنه ای در سال ۸۴ به آن پرداخت و برای اولین بار نام آقازاده پشت پرده را مطرح کرد. کروبی همچنین در مصاحبه ای صریحاً به سپاه تاخت و از حجازی و جعفری خواست سپاه و بسیج را آلوده مطامع سیاسی جمعی تشنه قدرت نکنند.

حجازی برخلاف فعالیت های مستمر سیاسی اش در بعد نظامی هیچ تجربه و حضوری نداشته است. کارنامه این سردار پشت جبهه از دهه هشتاد به بعد دخالت در امور انتخاباتی آنهم با اتکا به رهبری و ابزار نظامی بوده است. حال با ورود او به سپاه قدس باید دید مهندسی و تقلب در انتخابات کشورهای تحت نفوذ در دستور کار سپاه قدس قرار گرفته که فردی با این سابقه جانشین آن گردیده است؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy